یادواره شهدای مهاجر، عملیات کمیل جبهه تنگاب و آذرماه گیلانغرب برگزار شد

قصرشیرین- ایرنا- یادواره پنج هزار و ۸۰۰ شهید مهاجر و ۵۰ شهید عملیات کمیل جبهه تنگاب و شهدای آذرماه گیلانغرب روز پنجشنبه با حضور خانواده های شهدای گیلانغرب و شهرستان های «چرداول و ایوان» از استان ایلام در یادمان شهدای گمنام گیلانغرب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در سخنانی با بزرگداشت یاد شهدا و تجلیل از رشادت ها و جانفشانی آنان گفت: عظمت روح شهید به اندازه‌ای است که جسم آن را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و این از آثار شهادت است.

سردار «جمال شاکرمی» با تمجید از رشادت مردم گیلان غرب در دوران دفاع مقدس، افزود: نقش مردم این شهرستان در اطلس دفاع مقدس یک نقش استثنایی است که مردمانش با دست خالی در مقابل تجاوز ارتش تا دندان مسلح بعث حماسه ای ماندگار خلق نمودند و این نبود مگر تلاش مجاهدت و روحیات فداکاری مردمان این دیار که در دفاع از انقلاب و آرمانها همواره دشمن را مایوس نموده است.

وی اظهار کرد: شهدا مظهر ایستادگی و رادمردی و ولایتمداری هستند و برگزاری یادواره ها برای آنها ضرورتی انکار ناپذیر و مهندسی معقول و ارزشمند است.

او ادامه داد: عملیات گردان کمیل در هفتم آذرماه سال ۱۳۶۶در جبهه تنگاب شهرستان گیلان غرب اجرا شد که در میان شهدای این عملیات طی یک روز ۱۰ رزمنده از روستای جانجان شهرستان چرداول استان ایلام به خیل عظیم شهدا پیوستند.

به گزارش ایرنا گیلانغرب با ۲ هزار و ۵۸۵ کیلومتر مربع به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه ۱۵ کیلومتر مرز با عراق دارد و این خطه به عنوان پایتخت ایل بزرگ کلهر با ۳۲ طایفه نامگذاری شده است.

گیلانغرب در دوران جنگ تحمیلی حدود ۱۵۰ نوبت آماج حملات و بمباران هوایی دشمن قرار گرفت و نتیجه آن تخریب کامل شهر و ۳۰ روستای منطقه بود و این شهرستان به استعداد ۱۲ هزار رزمنده حدود ۷۵۰ شهید، بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز، ۱۳۳ آزاده تقدیم میهن کرده است.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد که به عنوان دومین شهر مقاوم کشور برای دفاع از کیان اسلامی بیش از ۷۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و پنج هزار و ۸۰۰ شهید مهاجر نیز از نقاط مختلف کشور در منطقه عملیاتی گیلانغرب به فیض عظمای شهادت نایل شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha