معاون استاندار زنجان: توسعه اقتصادی استان در گرو تربیت کارآفرینان جوان است

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: طی درست مسیر کارآفرینی و توسعه اقتصادی در استان نیازمند همراهی هرچه بیشتر کارفرمایان و تربیت کارآفرینان جوان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین محمدی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از کارآفرینان برتر استان با بیان اینکه وجود کارآفرینان جوانان ما را به آینده استان امیدوارتر می کند، افزود: نباید این نگاه را که حل همه مشکلات برعهده دولت است، داشته باشیم چون نخبگان اقتصادی و کارآفرینان هم نقش مهمی در حل مسائل دارند و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلگری ها جزو وظایف اصلی دولت است ولی آموزش و تربیت کارآفرینان در دانشگاه و مراکزی مانند کانون کارآفرینان محقق می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه این استان رشد اقتصادی قابل توجهی را نسبت به ادوار گذشته تجربه کرده است، گفت: افزایش شاخص رشد اقتصادی به معنی افزایش تولید و افزایش تولید نیز مرهون برنامه ریزی است.

محمدی ادامه داد: یکی از راه های افزایش تولید در استان افزایش بهره وری واحدهای تولیدی است که در این خصوص کارآفرینان می توانند نقش موثری ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات در تعاملات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که در شرایط فعلی نمی توان اقتصاد را از سیاست تفکیک کرد و وقتی ما به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم باید سختی های آن را تحمل کنیم.

محمدی تصریح کرد: نظام سلطه بعد از جنگ جهانی دوم، اقتصاد دنیا را در اختیار گرفته و وقتی یک تفکر جدید در برابر آن قد علم می کند تحمل نخواهد کرد و برای آن هزینه تراشی می کند.

در ادامه این مراسم از هشت کارآفرین برتر در مرحله استانی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha