مالکان مسکن مهر پرند به آرزوی خود رسیدند

پرند - ایرنا - تعداد زیادی از مالکان و متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پرند پس از سال‌ها چشم انتظاری، به آرزوی خود رسیده و کلید واحدهای خود را از دستان آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان تحویل گرفتند.

به گزارش ایرنا، چهار هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر روز پنجشنبه در مراسمی با حضور رییس جمهور، به صورت رسمی افتتاح و تحویل متقاضیان شد تا پس از ۱۲ سال چشم انتظاری، پرونده مسکن مهر شهر جدید پرند بسته شود.

دکتر سید ابراهیم رئیسی امروز به‌منظور بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دولت مردمی به شهرستان رباط‌کریم سفر کرد و پس از افتتاح مترو پرند، در مراسم افتتاح چهار هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر نیز شرکت و به صورت نمادین کلید هشت واحد مسکونی را به خانواده‌های متقاضی مسکن مهر تحویل داد.

طرح مسکن مهر شهر جدید پرند سال ۱۳۸۸ با هدف ساخت بیش از ۹۵ هزار واحد مسکونی آغاز شد که حدود ۱۰ هزار واحد آن نیمه تمام مانده بود و متقاضیان چشم انتظار تکمیل واحدهای خود بودند.

رییس جمهور، ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۱، در اولین سفر خود به شهر جدید پرند ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن مهر، بر تسریع تکمیل واحدهای نیمه کاره تاکید کرد و در این راستا بیش از ۶ هزار واحد در پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل شد و چهار هزار و ۳۸۰ واحد باقی‌مانده نیز امروز رسما به بهره‌برداری رسید تا پرونده این طرح عظیم بسته شود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، این دولت که بار سنگینی از عدم درایت دولت قبل در حوزه تولید را بالاجبار به دوشش انداختند، اتمام پروژه مسکن مهر و در کنار آن ساخت و عرضه مسکن در قالب نهضت ملی را به عنوان مهم‌ترین اولویت خود قرار داد.

دولت قبل با این نگاه که عدم تولید مسکن را افتخار خود می‌دانست، سرمایه مردم‌ها را نگه داشت لذا شاهد توقف پروژه مسکن مهر در شهرهایی از جمله پرند، پردیس و هشتگرد بودیم.

بار سنگینی که تنها و تنها به دلیل کوتاهی‌های صورت گرفته دولت قبل بر دوش دولت سیزدهم و مردم تحمیل شد در حالیکه اگر آن سال‌ها یک واحد را می‌توانستیم با رقم بسیار پایینی ساخت و به متقاضیان تحویل داد امروز با اعتبار بسیار بالاتری و از جیب مردم و دولت باید این پروژه که چشم انتظارهای زیادی دارد، سر و سامان داد.

با دستور وزیر راه و شهرسازی و تشکیل کارگروه مشکل متقاضیان حل می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره تحویل تمامی واحدهای مسکن مهر شهر جدید پرند به خبرنگاران گفت: تقریبا تمامی واحدها تحویل متقاضیان شده و فقط واحدهایی که تعاونی آنها مشکلاتی با پیمانکاران داشتند و یا مشکلات حقوقی دارند موفق به دریافت واحدهای خود نشده‌اند.

علیرضا جعفری با تاکید بر اینکه وزیر راه و شهرسازی دستور بررسی و تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات بقیه متقاضیان را صادر کرد، افزود: بزودی و با تشکیل کارگروه، موضوعات باقی‌مانده مسکن مهر پرند بررسی و حل می‌شود.

فجر ۴۴ و تحویل مسکن مهر پرند به مردم

سال گذشته در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام کلید ۶ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی با حضور رییس‌جمهور در شهر پرند تحویل مالکان شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در چهل چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ولادت امیرالمومنین (ع) و روز پدر نیز با حضور در شهرستان رباط کریم پروژه ۴۰۰ واحدی امام علی (ع) مسکن ملی را افتتاح کرده بود.

طرح مسکن ملی که هدف از آن تهیه مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه بود، در حقیقت شامل اجاره بلند مدت زمین جهت احداث مسکن است، که در دولت دهم از ۲۰ هزار واحد در سال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در سال افزایش یافت و در نهایت با پیشرفت ۷۰ درصدی در سال ۹۲ تحویل دولت یازدهم شد اما از آنجایی که وزیر وقت راه و شهرسازی اعتقادی به این طرح نداشت پیشرفت ۳۰ درصد باقی مانده این پروژه با مشکلاتی مواجه شد.

 با روی کار آمدن دولت سیزدهم قفل ساخت مسکن شروع و تمام پروژه‌های نیمه تمام تعیین تکلیف شدند.

۵۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده

وزیر راه و شهر سازی نیز پیشتر گفته بود: بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده که بی‌سابقه ترین میزان تامین زمین در تاریخ کشور در دولت مردمی سیزدهم رقم می‌خورد.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش چندی پیش در آیین افتتاح و بهره برداری ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اراضی در قالب احداث شهرک‌های جدید و الحاق به محدوده‌های برخی زیر بار ساخت و برخی دیگر در شرف عملیات ساخت هستند.

وی با بیان اینکه اتفاق دیگر واگذاری بیش از یک میلیون زمین روستایی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: تامین زمین در میزان هکتار بالا کار بزرگی است در حالیکه در هشت سال (دولت یازدهم و دوازدهم) پروژه‌های زیادی معطل مانده بودند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بررسی کارشناسی زمین‌های واگذار شده است، توضیح داد: در طی انتخاب ۵۰ هزار هکتار زمین حدود ۲۳ هزار قطعه زمین به دلیل نامناسب بودن برای مسکن رد شدند.

بذرپاش افزود: هر زمینی که آماده احداث عملیات مسکن شود برای دولت ۲ میلیارد ریال هزینه دارد این مبلغ را ضرب کنید در تعداد زمین‌هایی که برای مسکن آماده می‌شود تا میزان سرمایه گذاری دولت در حوزه مسکن را متوجه شوید.

وی اضافه کرد: در طرح جوانی جمعیت ۳۲ هزار قطعه زمین در قالب این طرح از سوی دولت تامین می‌شود تا شاهد جهش خوبی در حوزه مسکن باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha