تمام خدمات درمان ناباروری در استان کرمانشاه انجام می شود

کرمانشاه - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه بالا رفتن سن ازدواج احتمال ناباروری را افزایش می‌دهد، گفت: صفر تا ۱۰۰ خدمات درمان ناباروری در استان کرمانشاه انجام می‌شود و زوج ها میتوانند درمان خود را در استان تا حصول موفقیت پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ پرویز صوفیوند روز پنجشنبه در نخستین گردهمایی پزشکان و متخصصان درمان ناباروری استان کرمانشاه و برنامه "آغاز جشن شیرین مادری" که به همت جهاد دانشگاهی برگزار شد، افزود: با راه‌اندازی ۲ مرکز خصوصی درمان ناباروری به زودی کرمانشاه به قطب درمان ناباروری غرب کشور تبدیل می‌شود.

وی افزود: در دهه گذشته اقدامات بسیار خوبی در درمان ناباروری در استان انجام شده و هزینه های رفت و آمد به سایر شهرها را بسیار کاهش داده است و در عین حال پذیرش بیماران از سایر شهرهای کشور هم می تواند درآمد بسیاری را نصیب استان کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در بیمارستان معتضدی کرمانشاه تاکنون بیش از ۱۵ هزار تولد به ثبت رسیده است اظهار کرد: در شهرستان اسلام آبادغرب هم سطح ۲ درمان ناباروری وجود دارد و زوج ها می توانند از خدمات مشاوره ای و درمانی این مرکز هم استفاده کنند.

کرمانشاه جزو هشت استان پرریسک در ناباروری است

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به اینکه در هفتمین سالگرد راه اندازی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی میزبان همه دست اندرکاران و متخصصان موثر در این مرکز هستیم افزود : در این مدت ۲۲ خدمت تخصصی به هفت هزار زوج نابارور ارائه شده است و امروز هم تولد یک هزار و چهاردهمین نوزاد را جشن میگیریم.

خلیل جلیلی حمایت ها برای رشد و توسعه مراکز درمان ناباروری همچون مرکز جهاد دانشگاهی را ضروری دانست و اظهار کرد: استان کرمانشاه جزو هشت استان پرریسک و در معرض ناباروری در کشور است به نحوی که میزان ناباروری اولیه در استان ۱۶ درصد و میانگین کشوری ۱۱ درصد و میزان ناباروری ثانویه هم در استان ۲۱ درصد اما میانگین کشوری این شاخص ۱۶ درصد است.

وی از پوشش فراگیر درمان ناباروری در مرکز جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت : امروز تفاهم نامه همکاری با بیمه سلامت امضا خواهد شد و مکاتبات لازم با تامین اجتماعی هم به عنوان بیمه پایه انجام شده تا به زودی پوشش بیمه ای برای درمان ناباروری در مرکز جهاد دانشگاهی را به بالاترین حد ممکن برسانیم.

به گزارش ایرنا؛ آمارها نشان می‌دهد که حدود ۲۰ درصد از زوج‌های کشورمان نابارور هستند و هزینه‌های هنگفت درمان ناباروری عملا امکان پیگیری درمان برای بسیاری از آنان را غیرممکن کرده بود. پوشش کامل بیمه‌ درمان ناباروری یکی از ۱۲ خدمتی است که برای اولین بار و به طور کامل در دولتِ مردمی محقق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha