۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۷:۲۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85307440
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

چهارمحال و بختیاری سومین استان خشک کشور گزارش شد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری با ۴۱ میلیمتر کاهش بارندگی در سال آبی جاری، سومین استان خشک کشور گزارش شد.

معصومه نوروزی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ( ۱ مهر تا ۱۰ آذر) ۵۶.۵ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسید که در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۴۲ درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس چهارمحال و بختیاری پس از استان‌های گیلان و لرستان سومین استان خشک کشور است و بیش از ۹۰ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: روند روزهای بدون بارش در استان ادامه دارد و تا اواخر هفته آینده جو پایداری در استان حاکم است و بارشی پیش‌بینی نخواهد شد.

نوروزی افزود: از نظر دما نیز از روز یکشنبه هفته آینده دمای کمینه روند کاهشی به خود می‌گیرد و هوا صبح‌ها سردتر می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های فصلی کمی با خطا روبرو است و به صحت و درستی پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت نیست، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های فصلی بارش‌های زمستان امسال در حد نرمال با گرایش کمتر از نرمال است.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

افزایش دمای هوا و تبخیر آب نیز در وقوع این خشکسالی‌ها تاثیرگذار بوده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha