نسخه‌نویسی الکترونیک نخستین بیمارستان هوشمند کشور به ۹۷ درصد رسید

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان ولایت از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تحقق فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیکی در این بیمارستان به عنوان نخستین بیمارستان هوشمند کشور هم اکنون به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

دکتر محمد مهدی کامیار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان ولایت به عنوان یک مرکز پیشرو در ارائه خدمات پرونده الکترونیک سلامت بیماران راه‌اندازی شده و تاکنون به توفیقات خوبی در این حوزه دست یافته است.

وی با اشاره به این که بیمارستان ولایت از بدو تأسیس در مسیر اجرایی شدن پرونده الکترونیک گام برداشته و تاکنون بیش از ۶۰ پرونده، محتویات الکترونیکی دارد و کاغذ در آن حذف شده است ادامه داد: این روند به زودی تکمیل می‌شود و منتظر مجوزهای لازم و رفع محدودیت های قانونی هستیم تا روند الکترونیکی شدن پرونده بیماران سرعت بیشتری پیدا کند.

رییس بیمارستان ولایت مشهد با اشاره به این که در تعامل با بیمه سلامت خراسان رضوی نیز ارسال اسناد به صورت الکترونیک انجام می شود گفت: علاوه براین تمامی مکاتبات قضایی با دادگاه و دادگستری به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

کامیار با اشاره به این که سامانه ارزیابی و اعتباربخشی بیمارستان و گزارش پرستاری به صورت الکترونیکی در سایر بیمارستان‌ها در حال اجراست افزود: بیمارستان ولایت با هدف‌گذاری سوانح و جراحی عروق تأسیس شده است و تمامی بیماران تروما و جراحی عروق در این مرکز درمانی پذیرفته می‌شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این برخی از بیماران دچار دیابت و عوارض ناشی از آن هستند که درگیر زخم پای دیابتی و نارسایی کلیه می‌شوند اما به دلیل زیاد بودن تعداد بیماران، در کلینیک زکریا تحت درمان قرار می‌گیرند.

رییس بیمارستان ولایت مشهد گفت: این مرکز درمانی به بیماران شمال شرق کشور خدمت رسانی می‌کند و امیدوار هستیم با مساعدت مسوولان بتوانیم به هدف نهایی که بیمارستان تراز در حوزه جراحی عروق و تروما است نزدیک شویم.

کامیار افزود: در بیمارستان ولایت، خدمات جراحی عروق از جمله گرفتگی‌های عروقی شریانی، آسیب‌های عروقی شریانی و وریدی، همودیالیز، زخم‌های مزمن ایسکمیک، بیماری‌های وریدی شامل واریس و ترومبوز وریدی حاد و نارسایی مزمن وریدی، انسداد یا آنوریسم آئورت و سایر بیماری‌های عروقی در استان‌های خراسان و نیز استان‌های همجوار در نیمه شرقی کشور طی تمام ساعات شبانه روز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تعداد بسیار زیادی از بیماران دچار سوانح و حوادث یا در اصطلاح بیماران ترومایی از خدمات جراحی ارتوپدی، جراحی اعصاب، جراحی عمومی و جراحی فک و صورت در این بیمارستان بهره‌مند می‌شوند.

میزان نسخه‌نویسی الکترونیک نخستین بیمارستان هوشمند کشور در مشهد ۹۷ درصد است

ضریب اشغال تخت بیش از ۸۰ درصد

رییس بیمارستان ولایت مشهد گفت: ظرفیت این مرکز درمانی به عنوان نخستین بیمارستان هوشمند کشور ۲۲۰ تخت است که ۱۵۰ تخت آن فعال شده است و با تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، سایر بخش‌ها نیز فعال می‌شود اما در شرایط فعلی ضریب اشغال تخت بیش از ۸۰ درصد است.

کامیار با بیان این که در ماه‌های اخیر روزانه به طور متوسط ۱۰۵ نفر به اورژانس بیمار مراجعه می‌کنند افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۷ نفر به اورژانس بیمارستان ولایت مراجعه کرده‌اند که ۹۰۳ نفر از مراجعان اتباع غیر ایرانی بوده‌اند که از این تعداد ۵۵۰ نفر تابعیت افغانستان داشته‌اند.

وی ادامه داد: این مرکز درمانی، ضمن پذیرش و درمان بیماران ایرانی، در بحث گردشگری سلامت و پذیرش و درمان بیماران غیرایرانی هم فعال است و به گفته مسوولان این بیمارستان خدمات درمانی ارائه شده با رضایتمندی بیش از ۹۰ درصدی بیماران و خانواده‌های آنان همراه است.

بیمارستان ولایت مشهد نخستین مرکز درمانی هوشمند کشور است که در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده است و در بلوار کاوه و جنب بیمارستان اکبر این شهر قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha