افتتاح مترو پرند کام مردم را شیرین کرد

۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبر: 85307407
افتتاح مترو پرند کام مردم را شیرین کرد

پرند - ایرنا - با افتتاح متروی پرند توسط رییس جمهور بعد از ۱۸ سال ضمن شیرین شدن کام مردم روند رفت و آمد در این مسیر تسهیل شد.

به گزارش ایرنا ، آیت الله رئیسی امروز پنجشنبه ایستگاه متروی پرند را افتتاح کرد تا آرزوی دیرینه مردم پرند و جنوب تهران بعد از ۱۸ سال برآورده شده و سختی تردد مردم در این مسیر تسهیل شده و مردم با فراغ بال بیشتر و با صرف وقت کمی این مسیر را طی نمایند.

مسیر پرند به تهران با راه اندازی مترو کوتاه شد

خط متروی پرند در حالی به بهره برداری رسید که بارها مسوولان دولتهای قبلی وعده افتتاح آن را به مردم داده بودند اما این خط هرگز به بهره برداری نرسید تا اینکه با همت دولتمردان دولت سیزدهم امروز این آرزوی دیرینه آنان محقق شد.با همت دولت سیزدهم مترو به شهر پرجمعیت پرند رسیده و براساس اعلام مسوولان شهرداری این ایستگاه مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس جمهور آذرماه سال گذشته و در نخستین برنامه سفر یک روزه خود به شهرستان رباط کریم از روند احداث خط مترو پرند بازدید کرد و ضمن دستور به مسوولان مربوطه به مردم وعده داد در کوتاهترین زمان ممکن این خط به بهره رداری برسد.

آیت الله رئیسی هم چنین در فروردین امسال در سفر به رباط کریم به مسئولان دستور داد تا هرچه سریع‌تر موانع تکمیل خط مترو برداشته شود.

مسیر پرند به تهران با راه اندازی مترو کوتاه شد

ایستگاه شهر پرند آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک است که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف است که به‌جز حمل و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.

پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب‌ غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام (ره) واقع شده است و بر اساس اعلام مسوولان روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند.

حوزه توسعه مترو مدیریت شهری تهران توانست در مدت۲ سال ۲۴ کیلومتر به طول مترو تهران اضافه کند طول رفت و برگشت این حط به ۴۱ کیلومتر رسید.

مطالعات پروژه خط مترو تهران - پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و سال ۱۳۹۱ اجرای این طرح به شهرداری تهران واگذار شد که بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha