۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85307286
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترکیه: ناامید کردن حامیان فلسطین باعث هرج و مرج در بسیاری از کشورها می‌شود

تهران- ایرنا- هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در نشست شورای امنیت درباره فلسطین هشدار داد که ناامید کردن حامیان فلسطین باعث هرج و مرج در بسیاری از کشورها می‌شود.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از الجزیره، هاکان فیدان گفت: میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با ملت فلسطین همبستگی کردند و ناامید کردن آن‌ها منجر به ایجاد هرج و مرج در بسیاری از کشورها خواهد شد.

وی با بیان اینکه حملات وحشیانه اسرائیل در غزه یک جنایت جنگی است، افزود: تمدید آتش‌بس موقت در غزه و مبادله اسرا به ما امید می‌بخشد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: باید از این وضعیت ناگوار و دردناک به عنوان فرصتی برای بررسی ریشه‌های نزاع در فلسطین استفاده کنیم.

فیدان در پایان افزود: باید برای اجرای راه حل دو کشوری تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.

جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha