تجریش تا پرند با مترو /افتتاح ۴ هزار واحد مسکونی +فیلم

شمیرانات - ایرنا - شهروندان تهرانی از ایستگاه قطار شهری تجریش در شمیرانات درشمالی ترین نقطه استان تهران با یک خط مترو به جنوبی ترین بخش آن یعنی شهر پرند خواهند رسید.

به گزارش ایرنا ، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان فردا پنجشنبه در اقدام دیگری در جهت رفاه مردم و شهروندان در جنوبی ترین شهر استان تهران یعنی پرند ، ایستگاه متروی این شهری که صد ها هزار نفر را در خود جای داده است افتتاح می کند تا بار دیگر دولت سیزدهم ضمن همراهی با مردم گام بلند دیگری در جهت رفاه عمومی برداشته باشد.

با همت دولت سیزدهم مترو به شهر پرجمعیت پرند رسیده و براساس اعلام مسوولان شهرداری این ایستگاه فردا مورد بهره برداری قرار می گیرد.آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان فردا پنجشنبه در اقدام دیگری در جهت رفاه مردم و شهروندان در جنوبی ترین شهر استان تهران یعنی پرند ، ایستگاه متروی این شهری که صد ها هزار نفر را در خود جای داده است افتتاح می کند تا بار دیگر دولت سیزدهم ضمن همراهی با مردم گام بلند دیگری در جهت رفاه عمومی برداشته باشد.

رئیس جمهور آذرماه سال گذشته و در نخستین برنامه سفر یک روزه خود به شهرستان رباط کریم از روند احداث خط مترو شهر جدید پرند بازدید کرد. ایت الله رئیسی هم چنین در فروردین امسال در سفر به رباط کریم به مسئولان دستور داد تا هرچه سریع‌تر موانع تکمیل خط مترو برداشته شود.

تجریش تا پرند با مترو /افتتاح ۴ هزار واحد مسکونی +فیلم

ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک است که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است که به‌جز حمل و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.

پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب‌ غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام (ره) واقع شده است و روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند. حوزه توسعه مترو مدیریت شهری تهران توانست در مدت ۲۵ ماه، ۲۴ کیلومتر بر طول مترو تهران اضافه کند که با افتتاح مترو پرند این رقم به ۴۱ کیلومتر می‌رسد علاوه بر این با همراهی دولت خدمتگذار مشکل تامین واگن مترو در تهران نیز به زودی برطرف می‌شود.در این سفر بیش از ۴ هزار واحد مسکونی تازه تکمیل شده در اختیار مردم شهرستان رباط کریم و شهر پرند قرار می‌گیرد.

دولت حدود هزار میلیارد تومان در برای این پروژه هزینه کرد

تجریش تا پرند با مترو /افتتاح ۴ هزار واحد مسکونی +فیلم

محسن منصوری امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره افتتاح متروی پرند گفت: رئیس جمهور فردا پنجشنبه متروی پرند را افتتاح خواهد کرد. شهر جدید پرند با توجه به جمعیت‌پذیری بسیار بالا دسترسی مشکلی به شهر تهران دارد. از حدود ۱۳-۱۴ سال قبل این پروژه آغاز شد و متاسفانه با سرعت کمی پیش می‌رفت.

منصوری بیان کرد: رئیس‌جمهور در بازدید سال گذشته دستور داد که در اسرع وقت این پروژه تکمیل شود. دولت حدود هزار میلیارد تومان در برای این پروژه هزینه کرد و به لطف خدا فردا با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: در این سفر بیش از ۴ هزار واحد مسکونی تازه تکمیل شده در اختیار مردم شهرستان رباط کریم و شهر پرند قرار می‌گیرد.

۴۰ درصد اجرای پروژه در دولت آیت الله رئیسی انجام شد

تجریش تا پرند با مترو /افتتاح ۴ هزار واحد مسکونی +فیلم

نماینده مردم رباط کریم و پرند در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که با وجود گذشت ۲۲ سال از افتتاح پروژه خط متروی پرند تا ابتدای کار دولت سیزدهم ۶۰ درصد کار انجام شده و ۴۰ درصد کار از راه‌اندازی ایستگاه‌ها و مسائل فنی و غیره در دولت آیت‌الله رئیسی انجام شده است.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ‌راه‌اندازی خط مترو پرند گفت: راه‌اندازی خط متروی پرند به تهران، موجی از شادی را در میان مردم پرند ایجاد کرده است.

وی افزود: خط مترو پرند از سال ۱۳۸۰ یعنی از ابتدای دولت هشتم کلید خورده اما اجرای این پروژه ۲۲ سال به طول انجامیده است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واقعیت این است که با وجود گذشت ۲۲ سال از افتتاح پروژه خط متروی پرند تا ابتدای کار دولت سیزدهم ۶۰ درصد کار انجام شده و ۴۰ درصد کار از راه‌اندازی ایستگاه‌ها و مسائل فنی و غیره در دولت آیت‌الله رئیسی انجام شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: تمام هزینه خط متروی پرند به جز هزینه تامین قطارها توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است که در اینجا جا دارد از دولت آیت‌الله رئیسی و وزیر راه و شهرسازی به خاطر اهتمامشان در راه‌اندازی خط مترو پرند تقدیر و تشکر کنم.

فرماندار رباط کریم: مترو پرند پس از سالها افتتاح خواهد شد

امید احمدی، فرماندار شهرستان رباط کریم در مصاحبه با ایرنا گفت: بعد از سفر سال گذشته آیت الله رئیسی به شهر پرند موانع موجود برای راه اندازی متروی پرند برطرف و بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این پروژه صرف شد. برای تامین برق این پروژه تا راه اندازی پست برق اختصاصی از ظرفیت های شهر پرند و فرودگاه امام خمینی(ره) استفاده می‌شود.

مترو پرند در ایستگاه افتتاح/ پروژه‌ای که بعد از سال‌ها انتظار به بهره‌برداری می‌رسد

احمدی فرماندار شهرستان رباط‌کریم گفت: قطعه اول خط مترو ایستگاه شاهد- پرند سال ۸۸ به بهره‌برداری رسید. این قطعه شامل سه ایستگاه شاهد، شهر آفتاب و فرودگاه امام‌خمینی بود.
وی افزود قطعه دوم پروژه متروی پرند به‌طول ۱۹کیلومتر از فرودگاه امام‌خمینی تا شهر پرند طراحی شد. پروژه‌ در همه این سال‌ها به سبب محدودیت‌های مالی و سایر مشکلات متوقف ماند.
با شروع فعالیت دولت‌سیزدهم اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی جهت تکمیل این پروژه اختصاص داده‌شد. خط متروی پرند و ایستگاه آن هم‌اکنون کاملا آماده بهره‌برداری است

مترو برای خدمت رسانی به شهروندان پرند آماده است

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: مترو و بیش از چهار هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر پرند تکمیل شده و آماده افتتاح است.

«آرش صیادی» با اعلام اینکه متروی پرند رفع نقص شده و آماده بهره‌برداری است، افزود: در موضوع نهضت ملی مسکن، تامین زمین ۳۱ هزار واحد مسکونی انجام و عملیات اجرایی ۲۳ هزار واحد آغاز شد.

وی ادامه‌ داد: هشت‌هزار واحد دیگر نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند نیز در مرحله تعیین پیمانکار است که به‌زودی وارد مرحله ساخت و ساز خواهد شد.

صیادی درباره متروی پرند، اعلام‌کرد: همه نواقص متروی پرند رفع شده و آماده افتتاح و مسافرگیری است.

با افتتاح خط مترو پرند ظرفیت جابه‌جایی مسافران شهرهای جدید پرند، اسلام‌شهر، رباط‌کریم و روستاهای مسیر به تهران و برعکس هزاران نفر است.

مطالعات پروژه خط مترو تهران - پرند

تجریش تا پرند با مترو /افتتاح ۴ هزار واحد مسکونی +فیلم

مطالعات پروژه خط مترو تهران - پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و سال ۱۳۹۱ کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد؛ بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بخش اعظم کار پروژه مترو پرند در دولت انقلابی و مردمی انجام شده است و از سوی دیگر وزارت راه و قرارگاه خاتم طبق توافق کارهای خود را در راه اندازی مترو به خوبی پیش می برند و تا اتمام پروژه این همکاری ها ادامه خواهد داشت.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم در خصوص افتتاح مترو پرند به خبرنگار ایرنا گفت: روزانه صدها هزار نفر از شهرهای اطراف برای کسب و کار به پایتخت می آیند و این آمار با تعداد خودروهایی که به پایتخت وارد می شوند، برابری می کند که این موضوع ترافیک سنگین، هدر رفت سوخت و اتلاف وقت را در پی دارد.

سیدجعفر تشکری هاشمی ادامه داد: خط متروی پرند به تهران با پشتیبانی دولت به طول حدودا ۵۰ کیلومتر کشیده شده و با تلاش دولت مردمی حمل و نقل ارزان و ایمن برای شهروندان پرند ایجاد شده است.

به گفته او، در دوره های قبل هم تلاش هایی برای این خط انجام شده بود اما دولت در این دوره هزینه ساخت را تقبل کرد و خوشحالیم که مردم پرند به شبکه ریلی وصل شدند و نه تنها می توانند از این ۵۰ کیلومتر که در داخل تهران هم از ۱۰ ها کیلومتر خط مترو استفاده می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha