۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85307021
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: هزار میلیارد ریال از شیر تولیدی گناباد خام‌فروشی می‌شود

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: سالانه معادل هزار میلیارد ریال از شیر تولیدی این شهرستان، به علت کمبود صنایع فرآوری و بسته‌بندی به صورت خام به دیگر استان ها حمل می‌شود.

به گزارش ایرنا، رضا نصیری چهارشنبه در حاشیه بازدید رییس هیات مدیره شرکت صنایع شیر ایران از واحد تولیدی صنایع شیر پگاه گناباد، افزود: از مجموع ۲۰۰ تن شیری که روزانه در این شهرستان تولید می شود، حدود ۷۰ تن در گناباد به مصرف شده و بیش از ۱۰۰ تن دیگر به دیگر نقاط کشور و به خصوص استان گلستان ارسال می شود.

وی ادامه داد: ارزش شیر تولیدی که سالانه از گناباد به صورت خام به دیگر نقاط کشور ارسال می شود، هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

فرماندار گناباد با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی این شهرستان از جمله وجود فرودگاه و فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری آن با مرز افغانستان، خواستار ایجاد بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار در زمینه توسعه صنایع فرآوری و بسته بندی شیر و لبنیات، از جمله تولید پودر شیر و شیر خشک در گناباد شد.

رییس هیات مدیره شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) هم گفت: باید با ایجاد هلدینگ اقتصادی و توجه به بازاریابی، توجیه اقتصادی سرمایه گذاری واحدهای تولیدی تابعه این شرکت افزایش یابد.

سیاوش نیازی با اشاره به مدت زمان ۵۰ روزه پرداخت هزینه ها به دامداران بابت شیر تحویلی به این شرکت، گفت: باید با پرداخت تسهیلات بانکی به این واحدها و تامین منابع مالی مورد نیاز، مدت زمان پرداخت بهای شیر تحویلی به دامداران کاهش یابد و هر چه این مدت کمتر شود،‌ بهتر می توان در سایر صنایع وابسته سرمایه گذاری کرد.

شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) یک شرکت دولتی است که با ۲۹ زیرمجموعه تولیدی، بزرگ‌ترین تولیدکننده لبنیات در کشور به شمار می رود و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گناباد نیز به عنوان یکی از واحدهای تولیدی این شرکت، از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha