رکورد ۵۰ ساله دبی آب بابلرود شکسته شد +فیلم

ساری- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان این که دبی آب بابلرود به ۲۶۰ متر مکعب در ثانیه رسیده است، بیان داشت: این ورودی آب رکورد ۵۰ ساله این رودخانه مازندران را شکست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد توکلی روز چهارشنبه در کارگروه آموزشی سیاست‌ها و ضوابط تشویقی نوسازی بافت های فرسوده در بابلسر اضافه کرد: این حجم از آب بخشی از جاده‌های ساحلی شهر بابل را در بر گرفت و باعث جاری شدن سیلاب شد.

وی با بیان این که لایروبی رودخانه بابلرود در کاهش سیلاب این رودخانه موثر است، اظهار داشت: بابلسر به خاطر لایروبی بابلرود آبگرفتگی با حجم بالای دبی آب، دچار سیل زدگی نشد.

طبق آمار رسمی هواشناسی مازندران بیشترین بارندگی از مجموع بارش باران بامداد سه شنبه هفتم آذر تا صبح امروز چهارشنبه در منطقه شیاده بخش بندپی شهرستان بابل با ۸۵ میلی متربوده که طغیان بابلرود و رودخانه های محلی سبب آبگرفتگی شماری از روستاها نیز شده است.

بررسی های میدانی نشان می دهد که بر اثر طغیان رودخانه، سطح آب بابلرود که از وسط شهر بابل می گذرد بالا آمده تا جایی که مدیریت بحران استانداری مازندران دستور تخلیه خانه های اطراف این رودخانه را صادر کرده است.

بنابر این گزارش همچنین به دلیل طغیان رودخانه های محلی سطح آب از روی پل های روستا ها از جمله بخش لاله آباد بابل نیز عبور کرده و امکان تردد خودروها فراهم نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha