۹ آذر ۱۴۰۲، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85306888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

١٠.٧ درصد برق مصرفی شهر اصفهان از منابع تجدیدپذیر است

اصفهان - ایرنا - مدیر بهینه‌ سازی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: ١٠.٧ درصد برق مصرفی امسال مدیریت شهری اصفهان از منابع تجدیدپذیر تامین می شود که نسبت به سال قبل ۴.٨ درصد افزایش یافته است.

سیدمهدی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش منابع تجدیدپذیر تامین برق از جمله رویکردهای شهرداری اصفهان است و برای آن برنامه ١٠ ساله داریم.

وی اضافه کرد: اکنون ٢.١٩ مگاوات میزان تولید انرژی الکتریکی اصفهان از منابع تجدیدپذیر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود هزار مگاوات بیشتر شده است.

مدیر بهینه سازی شهرداری اصفهان ادامه داد: برنامه ما تولید ٢٢ مگاوات برق از منابع تجدیدپذیر تا سال ١۴١٠ است و در صورت تحقق آن تمام برق مورد نیاز از منابع غیر فسیلی خواهد بود که نقش شایانی در حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده ها خواهد داشت.

حسینی تصریح کرد: میزان برق مصرفی در ارائه انواع خدمات شهری مانند روشنایی پارک ها، ساختمان های اداری و خدماتی و آب نماها در طول یک سال ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این میزان برق صرف تامین روشنایی ۵٠٠ پارک اصلی و محلی، ٢٨٠ سامانه آبیاری فضای سبز، ۴٨٠ آبنما، ١٩٨ پروژه نورپردازی ابنیه تاریخی، ۴٠٠ ساختمان اداری و خدماتی می شود.

به گزارش ایرنا، کلانشهر اصفهان بیش از ٢ میلیون نفر و ١۵ منطقه شهرداری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha