کشورهای شرقی با تعاملات فرهنگی شناخت ملت‌ها از خود را فراهم کنند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه نگاه آینده به شرق است، گفت: کشورهای شرقی ضروری است با تنوع بخشیدن به تعاملات فرهنگی زمینه شناخت بیشتر ملت‌های منطقه از خود را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور به منظور شرکت در سومین دور گفت و گوهای دینی ایران و ژاپن به توکیو سفر کرده است، وی چهارشنبه- هشتم آذرماه- به دعوت رئیس معابد شینتویی در ژاپن جینجا هونجو به همراه هیئت همراه در معبد یاسوکنی حضور پیدا کرد و با مقامات این معبد به گفت و گو پرداخت و از بخش‌های مختلف معبد بازدید کرد.

این مجموعه که به عنوان یکی از مهمترین معابد شینتویی در ژاپن محسوب می‌شود از رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی میزبانی کرد.

ایمانی پور با مقامات این معبد پیرامون مراسم موجود در این معبد گفت و گو کرد.

در بخشی از این ملاقات رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیرامون برگزاری سومین دور گفت و گوهای دینی ایران و ژاپن گفت و گو کرد.

کشورهای شرقی با تعاملات فرهنگی شناخت ملت‌ها از خود را فراهم کنند

وی تاکید کرد: زمینه‌های همکاری بین دو کشور با توجه به برگزاری سه دوره از گفت و گوهای دینی و دیگر گفت و گوهایی که وجود دارد نشان دهنده عزمی جدیدی برای توسعه روابط فرهنگی و هنری و علمی و دانشگاهی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور با اشاره به اینکه نگاه آینده نگاه به شرق خواهد بود تاکید کرد: کشورهای شرقی ضروری است با تنوع بخشیدن به تعاملات فرهنگی زمینه شناخت بیشتر ملت‌های منطقه از خود را فراهم کنند.

دو کشور ایران و ژاپن که همواره روابط صمیمانه و دوستانه‌ای را داشتند، می‌توانند نقش‌های بسیار جدی‌تری را در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی ایفا کنند.

در این بازدید بخش‌های مختلف معبد و معرفی مقامات معبد یاسوکنی انجام شد.

حجت الاسلام ایمانی پور در پایان این دیدار دفتر یادبود معبد را امضا کرد و مطالبی با موضوع توسعه روابط فرهنگی و به ویژه گفت و گوهای دینی بین دو کشور را مرقوم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha