تقاضای فرجام خواهی متهمان پرونده شرکت ریگان خودرو  رد شد

تهران - ایرنا- تقاضای فرجام خواهی متهمان پرونده شرکت ریگان خودرو نسبت به دادنامه صادره از شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک استان تهران در دیوان عالی کشور رد شد. 

به گزارش ایرنا از دیوان عالی کشور، دادنامه پرونده شرکت ریگان خودرو مستند به بند الف از ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری، در دیوان عالی کشور ابرام شد؛ بر اساس بند، اگر رای صادره مطابقه قانون و ادله موجود در پرونده باشد با ابرام آن، با نظر دادستان کل کشور یا معاون وی پرونده به دادگاه صادرکننده رای اعاده می شود.

بر این اساس شعبه دیوان عالی کشور روز چهارشنبه اعلام کرد: با توجه به گزارش مفصل و تحقیقات از سوی بازپرس و صدور کیفرخواست با در نظرگرفتن گزارش کارشناسان مبنی بر اینکه متهمان پرونده فرجام خواهان با وصف عجز از ایفای تعهدات قبلی که فروش کرده و قادر بر ایفای آن نبودند مجدد اقدام به پیش فروش کرده‌اند و همچنین تعداد پیش فروش بیش از مجوز صادره بوده است، رأی صادره مطابق قانون و مقررات صادر شده است .

دیوان عالی کشور مستند به بند الف از ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری ضمن رد فرجام خواهی فرجام خواهان، رأی صادره را ابرام کرد و در مورد یکی از متهمان با توجه به لایحه و مدارک ارائه شده مستند به بند ۲ قسمت ب از ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری ضمن نقض دادنامه، پرونده را برای رسیدگی مجدد به دادگاه رسیدگی کننده اعاده کرد.

به گزارش ایرنا، دادگاه علنی رسیدگی به پرونده «ریگان‌خودرو» که ۹ متهم دارد چهارم آبان ماه در دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور متهمان، وکلای آن‌ها و شکات پرونده برگزار شد. بر اساس کیفرخواست صادره، اتهام متهمان این پرونده کلاهبرداری شبکه‌ای و پیش فروش خودرو است. شاکیان این پرونده، افرادی هستند که در برنامه پیش فروش خودروی این شرکت مشارکت کرده و خودرو ثبت نام کرده بودند اما خودرویی به آنها تحویل داده نشده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha