۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85306836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشت پیکر شهید مدافع حرم گلستان پس از ۱۱ سال؛ هدیه‌ای برای روز تولد دختر+ فیلم

گرگان-ایرنا- شهید غلامعلی تولی نخستین مدافع حرم استان گلستان ۱۱ سال پس از شهادت در سالروز تولد دخترش از سوریه به خانه بازگشت  

به گزارش ایرنا،زندگی پاسدار شهید «غلامعلی تولی» جوانی از تبار مردم نگارستان اقوام گلستان که در نگاه سرشار از عشق و ایثار او تلاش در راه اسلام، انقلاب و رهبری موج می‌زد می‌تواند امروز الگوی نسل جوان و آینده این مرز و بوم باشد.

قلب جوانان مسلمان مشتاقانه برای اسلام می‌تپد، فرقی نمی‌کند میدان کجا باشد و برای مبارزه برای سرنگونی ظلم، ستم، استکبار پیوسته در تلاش هستند شخصیت های بزرگی همچون نخستین شهید مدافع حرم غلامعلی تولی که میتوانستند در کنار والدین، پسران، دختر و همسرش باشند ولی داوطلبانه برای نجات کودک و نوجوان، پیر و جوان، زن و مرد گام برداشته و تلاش کردند.


پیدا کردن آدرس خانه شهید تازه تفحص شده غلامعلی تولی در شهر گنیدکاووس کار سختی نیست، از هر کس که بپرسی با شور و هیجان راه رسیدن به خانه این شهید را نشان می‌دهد، وارد بهارستان شده و درست روبروی یگان زرهی ۶۰ عمّار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساختمان سه طبقه ای مزین به بیرق امام حسین (ع) هدایت می کنند.

زنگ خانه را می زنیم، همانطور که از پله ها بالا می رویم عکس های شهید سردار سلیمانی به میزبانیمان آمده به طبقه اول می رسیم دری باز شده و دو بانوی جوان به استقبالمان می آیند.

خانه ای با عطر حسینیه پر از عکس های شهیدان تولی و سلیمانی، بیرق های حضرت زهرا (س) و گویی به روضه خانگی دعوت شدیم، مرضیه شبیهی عروس خانواده تولی با نوزادی در آغوش به پیشوازمان می آید و درون خانه خود حکایت بهشت جاودانی است، گوشه گوشه اتاق و جای جای دیوار پر از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (س) است و یادگاری های به جای مانده از شهید مانند لباس و وسایل و دستخط که این بخش از خانه را به موزه‌ای ماندگار از سند افتخارآمیز یک خانواده تبدیل کرده است.

عروس شهید تولی در گفت و گو با ایرنا گفت: مادر شوهرم همراه فرزندان بعد اذان صبح به سمت مشهد مقدس برای تشییع پیکر پدر شوهرم در حرم امام رضا (ع) حرکت کردند و منم بخاطر فرزندان خردسالم متاسفانه نتوانستم همراهیشان کنم.

وی افزود: شهید تولی ارادت خاصی به دخترشان سمانه خانم داشتند و بیش از ۱۰ سال در گمنامی در سوریه بودند و همزمان با سالروز تولد خواهر شوهرم خبر پیدا شدن پیکر ایشان رسید.

وی اظهار داشت: در این سال ها شاهد بی قراری های دختر شهید بودم و بی شک برای دختر نبود پدر سخت تر است چرا که یک دختر همیشه دوست داشته پدرشان همانند کوه پشتشان باشد.

مرضیه شبیهی گفت: مادر شوهرم سلیمه خانم همیشه از خوبی های شهید تعریف می کنند از عشق، ارادت و محبت ویژه ایشان به خانواده و همسر و الگو بودن این احترام بین دوست، فامیل و آشنا همیشه زبانزد بوده است.

این عروس شهید افزود: مادرشوهرم بیش از ۱۰سال که لباس مشکی برتن داشته و در این سال ها همیشه چشم انتظار بازگشت شهید بودند وقتی که پسرانشان کلید برای ورود به منزل می انداختند امید داشتند همسرشان زنده از سوریه بازگردد.

وی اظهار داشت: سلیمه خانم همیشه از روزهای آخر حضور شهید غلامعلی تولی در خانه تعریف میکند بی قراری های ایشان از ظلمی که در حق مردم سوریه می شود و قتل و عامی که صورت گرفته و شانه هایش از شدت اشک تکان میخوردند و پس از نمازهای شب خود پیوسته با اشک برای نجات آنها دعا می کردند.
وی بیان کرد: زمانی که به صورت رسمی برای کمک به سوریه داوطلب خواستند اولین نفری بودند که دستشان را بالا برده و اعلام آمادگی کردند.

شبیهی گفت: به مادرشوهرم گفته بودند بچه ها از رفتنم به سوریه مطلع نشوند و به ایشان تاکید داشتند «سلیمه خانم محکم باش وبعد من سرت را مانند بانویمان حضرت زینب (س) بالا بگیر و به خودت افتخار کن».

عروس شهید تولی افزود: روز آخر رفتنشان فرزندانشان خواب بوده و آخرین رفتن را ندیدند وقتی می خواستند از پادگان اعزام شوند به فرمانده خود را صدا می کنند و می گویند «برایم دعا کنید شهید شوم» و بی شک روزی که رفت از همه چیز خود دل بریده بود و می دانست بر نمی گردد.

وی اظهار داشت: همرزمان ایشان زمان اعزام به عملیات مشغول نوشتن وصیت می شوند و از او هم درخواست میکنند بنویسد که تاکید میکنند «مگر از مادرم حضرت زهرا (س) وصیت نوشتند» ارادت خاصی به بانوی دو عالم داشتند و این سال های گمنامی گواه آن است.

بازگشت پیکر شهید مدافع حرم گلستان پس از ۱۱ سال؛ هدیه‌ای برای روز تولد دختر+ فیلم
به گزارش ایرنا، پیکر مطهر شهید غلامعلی تولی در کنار هفت شهید والامقام شناسایی شده دیگر برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس شد و پس از طواف در ضریح مطهر امام هشتم توسط خادمان آن آستان مقدس راهی زادگاه خویش خواهند شد.

شهیدان علی آقا عبداللهی، مهدی ذاکر حسینی، الیاس چگینی، محمدرضا یعقوبی، سیدمصطفی صادقی، حسن اکبری و رضا عباسی، دیگر شهدای شناسایی شده جدید هستند.

شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان است که ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شد و پنج روز بعد به شهادت رسید.

شهید تولی اهل روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی گالیکش و ساکن شهرستان گنبدکاووس بود و در زمان شهادت ۴۵ سال داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha