ادعای وجود مواد رادیواکتیو در رود ارس تایید نشده است

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: آلودگی رود ارس از طریق پسآب نیروگاه هسته‌ای متسامور ارمنستان صحت ندارد و ادعای وجود مواد رادیو اکتیو در این رودخانه تایید نشده است.

به گزارش ایرنا از شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، علی حیدری اناری روز چهارشنبه در جلسه معارفه و تودیع مدیرامور آب منطقه مغان با اشاره به وجود شایعاتی مبنی بر آلودگی رادیو اکتیو رود ارس افزود: طبق تحقیقات و آزمایشات انجام شده توسط سازمان انرژی اتمی و نهادهای بهداشتی وجود مواد رادیواکتیو در رود ارس تایید نشده، فاصله زیاد و قدرت خودپالایی رودخانه در طول مسیر نیز بر افزایش ضریب سلامت آب رود ارس تاثیرگذار است.

وی راهبرد اول شرکت آب منطقه ای اردبیل را تامین آب مطمئن و پایدار در استان عنوان کرد و گفت: آب آشامیدنی شهرستان‌های شمال استان در حال حاضر از رود ارس تامین می‌شود که برای افزایش ضریب پایداری در این شهرستان‌ها دستور تخصیص آب از سد عمارت به این شهرستان‌ها اخذ و عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

حیدری بهبود بهره‌برداری از منابع آب را راهبرد دوم شرکت اب منطقه ای اردبیل عنوان کرد و گفت: برای اجرای ‌طرح‌های آبی استان ۳۳ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر لزوم نگهداری و بهره‌برداری درست از سرمایه‌گذاری دولت و اموال بیت المال افزود: اصول بهره‌برداری از شبکه با حداقل هزینه، دقت بیشتر با نگاه ارتقای خدمات و فرهنگ اینکه شبکه متعلق به مردم و بهره‌برداران است، باید در منطقه نهادینه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ارتقاء خدمات مشترکین امور آب را یادآور شد و گفت: ارایه خدمات به روز و جامع با کمترین مراجعه، دوری از تبعیض و عدم شفافیت، افزایش ارتباطات و همراه با مردم بودن، مد نظر تمامی مدیران و کارکنان شرکت است.

حیدری گفت: مولد سازی، شناسایی ظرفیت و قابلیت‌ها جهت واگذاری به بخش خصوصی و افزایش درآمدزایی یکی از مهمترین وظایف شرکت آب منطقه ای است.

مدیرعامل شرکت آب مطقه‌ای اردبیل ادامه داد: نظام آراستگی در دنیا مدل و روش مورد قبول و پذیرش بوده و امروز ناچاریم برای افزایش بهره‌وری به سمت چابک سازی حرکت کنیم.

حیدری با اشاره به تغییرات مدیریتی ایجاد شده در بدنه این شرکت گفت: تغییر و تحول به این معنا نیست که مسئول قبلی ناکارآمد بوده بلکه به این معناست که با هم‌افزایی بیشتر، سازمان در مسیر پویایی و شکوفایی و تحقق اهداف و وظایف حرکت کند.

در این مراسم از زحمات اصغر احمد نژاد، قدردانی و عباس مینایی به عنوان مدیر امور منابع آب مغان معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha