ورزشکاران توان‌یاب به حامی مالی نیاز دارند

اصفهان - ایرنا - مربی تیم ملی پارا دو و میدانی گفت: ورزشکاران توان‌یاب(معلول و نابینا) به ویژه برای افتخارآفرینی در میادین مطرح جهانی مانند پارالمپیک به حامی مالی نیاز دارند.

زهرا علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ورزشکاران کم بینا و نابینا برای تمرینات، مکمل ها و ایاب و ذهاب هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کنند که نیاز است بخشی از این هزینه‌ها توسط حامی مالی تحت پوشش قرار بگیرد تا ورزشکار با دغدغه کمتری به تمرین بپردازند و در آوردگاه‌های مختلف حاضر شود.

وی ادامه داد: اگرچه ورزشکاران به نسبت مقام های کسب شده حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند اما این دریافتی موقت است اما تمرینات آماده سازی ورزشکاران باید بصورت مستمر باشد، لذا منبع مالی مداوم نیاز یک ورزشکار توان‌یاب است.

مربی تیم ملی پارا دو و میدانی نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: برای مثال هاجر صفرزاده دونده توان‌یاب اصفهانی و قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو شانس زیادی برای کسب مدل در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارد و بی شک همانطور که رکورد آسیایی را شکست در رویدادهای آینده نیز ورزشکاری افتخارآفرین خواهد بود.

علیزاده افزود: تاکنون برای جذب حامی مالی در استان برای این ورزشکار تلاش کرده ایم اما موفق نشده ایم و امیدواریم مسوولان استان در این ارتباط مساعدت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به غیر از پارالمپیک، مسابقات جهانی به میزبانی ژاپن را نیز پیش رو داریم که باید برای آن نیز آماده شویم.

به گزارش ایرنا، چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی ماه گذشته در شهر هانگژو چین برگزار شد و نمایندگان ایران با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ مدال نقره و ۴۱ مدال برنز و مجموع ۱۳۱ مدال، بالاتر از ژاپن و کره‌جنوبی در رده دوم قرار گرفتند.

المپیک٢٠٢۴ پاریس از ۵ تا ٢١ مرداد و بازی‌های پارالمپیک نیز از ٧ تا ١٨ شهریور ١۴٠٣ برگزار می‌شود.

ورزشکاران توان‌یاب به حامی مالی نیاز دارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha