۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85306647
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فیلم| پیچیدن بوی پیراهن یوسف در گلستان

۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبر: 85306647
فیلم| پیچیدن بوی پیراهن یوسف در گلستان

گرگان-ایرنا- حدود ۱۱ سال چشم انتظاری برای برگشت پیکر نخستین مدافع حرم استان گلستان شهید «غلامعلی تولی» حکایت از فراقی جانکاه دارد. خبر برگشت پیکر این شهید چونان بوی پیراهن یوسف مشام دوستان، آشنایان و مردم گلستان را نوازش داده است.

نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان «غلامعلی تولی» در ره خانه اهل بیت جان و دل گذاشت تا نگذارد دست تجاوزگر به حرم ایشان برسد؛ هدفی والا از زندگی داشت و آن هم حفظ حرمت اهل بیت و اقتدار اسلام بود. 

ساعت هنوز 9 صبح نشده که به محله نوپان گنبد کاووس در خیابان های بوستان و ارغوان روبروی جلوی تیپ ۶۰ زرهی عمار یاسر رسیدیم داخل که می شویم ستونی مزین به عکس و اطلاعات ولادت و شهادت شهید غلامعلی تولی به پیشوازمان می آید،  لبخند و نگاهش گویی با هر فردی سخن می گوید.

 
کمی جلوتر از پله های ساده و سیمانی بالا می رویم وارد اتاق فرمانده یگان زرهی ۶۰ عمّار گنبدکاووس سرهنگ پاسدار حسن کلاته می‌شویم.

وی گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی تاکید داشت کسی که می خواهد شهید شود باید شهید باشد و مثل شهدا با صداقت و درستی زندگی کند تا در نهایت کارش منجر به شهادت شود که شهید مدافع حرم غلامعلی تولی نماد واقعی اینگونه زندگی بودند. 

وی اظهار کرد: شهید غلامعلی تولی نماد این سخن شهید سردار سلیمانی و یک انسان پاک، مقید به کار، بیت المال، متعهد به دستگیری از نیازمندان بود.

کلاته افزود:  زمانی که قرار شد نیروهای داوطلب برای دفاع از حرم به سوریه اعزام شوند،  شهید تولی خیلی بی تابی می کرد و دوست داشت هرچه زودتر خودشان را به منطقه برساند و کاری برای مردم سوریه و حضرت زینب (س)  انجام دهد. 

وی ادامه داد: با چندنفر از همرزمان خود در منطقه در حال شناسایی منطقه ای در دست داعش بودند که به آن ها حمله می شود و غلامعلی تولی به شهادت می رسد و همرزمان ایشان چندین بار تلاش کردند ایشان را به عقب برگردانند که به دلیل حجم بالای آتش موفق نشدند.

وی اظهار داشت:  اخلاق خوب، ارادت خاص و ویژه ایشان به حضرت زهرا (س) از ویژگی های شاخص ایشان بود که در ایام شهادت حضرت زهرت (س)  با عنایت حضرت پیکر پاک این شهید شناسایی و به میهن اسلامی برگشت.  


به سراغ دوست دیگر شهید تولی می روم . سیدجواد حسینی گفت: همراه شهید تولی حدود 20 سال در ماموریت های زیادی حاضر شدم. همانند حضرت زهرا (س)  پیرو ولایت و  فردی بسیار معتقد بود که هیچ وقت نماز اول وقتش ترک نمی شد و حتی نماز شب را باید همیشه می خواند.

وی افزود:  در مراسم هایی که برای اهل بیت (س)، برگزار می شد همیشه پیش قدم بود و فعالیت های داوطلبانه انجام می داد. 

حسینی افزود:  زمان اعزام به سوریه گویی به ایشان الهام شده بود و می گفت: «همانند مادرم زهرا باید گمنام بمانم» و تا سال ها گمنام بود و در ایام فاطمیه پس از سال ها به میهن برگشتند تا دل های ما را به ولایت و حضرت زهرا (س)  پیوند دهند.  


مهدی تیموری یکی دیگر از دوستان و همسایگان شهید تولیگفت: از بارزترین ویژگی های این شهید، اطاعت پذیری بود که به ندای دفاع از حرم لبیک گفت و همین دلیل هم باعث شد به عنوان مدافع حرم حضرت بی بی زینب (س) در دفاع برود. 

وی بیان کرد:در امورات یگان و کمک رسانی به دوست، فامیل، همسایه و همه افراد پیش قدم بود.  

شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان است که ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شد و پنج روز بعد به شهادت رسید.

پیکر این شهید پس از 11 سال شناسایی شد.

شهید تولی اهل روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی گالیکش و ساکن شهرستان گنبدکاووس بود و در زمان شهادت ۴۵ سال داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha