۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85306638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران سلامت روانی در آمریکا؛ آمار خودکشی رکورد زد

تهران-ایرنا- ای‌بی‌سی نیوز با ارائه آمار جدیدی از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، زنگ خطر بحران سلامت روان برای جامعه آمریکایی را به صدا درآورده و بر لزوم اتخاذ یک راهبرد ملی برای پیشگیری از این بحران تاکید کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این روزنامه آمریکایی نوشت: آمارهای جدید دولتی نشان می دهد که تعداد خودکشی ها در ایالات متحده به رکورد بالایی رسیده است. در سال گذشته میلادی ۴۹ هزار و ۴۴۹ نفر در آمریکا بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. این آمار سه درصد بیشتر از ۴۸ هزار و ۱۸۳ نفری است که در سال ۲۰۲۱ جان خود را بر اثر خودکشی از دست دادند.

بر اساس این گزارش، نرخ خودکشی با یک درصد افزایش در سال ۲۰۲۲ به ۱۴.۳ مرگ در هر صد هزار نفر در برابر ۱۴.۱ مورد در هر صد هزار نفر در سال ۲۰۲۱ رسیده است. این بالاترین میزان نرخ خودکشی از سال ۱۹۴۱ است.

طبق این گزارش، نرخ خودکشی برای مردان آمریکایی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی، یک درصد و برای زنان چهار درصد بشتر بود.

در میان مردان، میزان خودکشی در سنین ۳۴ سال و کمتر کاهش یافته و برای افراد ۳۵ سال و بالاتر افزایش یافته است. آمار خودکشی برای زنان در سنین ۲۴ سال و کمتر کاهش یافته و برای افراد ۲۵ سال و بالاتر افزایش یافته است.

ای‌بی‌سی نیوز می افزاید: در مورد نژاد و قومیت نیز نابرابری‌هایی در این آمار وجود داشت. سرخپوستان آمریکا و بومیان آلاسکا با ۲۶.۷ مرگ در هر صد هزار نفر بیشترین نرخ خودکشی در میان اقلیت‌های نژادی را داشتند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که خودکشی یک مساله پیچیده است و افزایش آمار آن ناشی از مسائل مختلفی از جمله نرخ بالای افسردگی و دسترسی محدود به خدمات بهداشت روانی است.

در همین ارتباط، جیل هارکاوی فریدمن معاون بخش تحقیقات در بنیاد آمریکایی جلوگیری از خودکشی تاکید دارد که مهمترین عامل افزایش خودکشی در این کشور دسترسی فزاینده به سلاح گرم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha