۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85306575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۹ طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تصویب رسید

سنندج- ایرنا- معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۸ پایان نامه و ۷۹ طرح تحقیقاتی در این دانشگاه به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین ملکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: تلاش می کنیم پژوهش ها بیش از پیش به سمت ارتقای کیفی سوق داده شود.

وی افزود: در همین راستا فعالیت های فناورانه و محصول محور می تواند گامی موثر در مسیر پاسخگویی به نیازهای روز کشور قرار گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: طی سال جاری در برنامه ریزی ‌های صورت گرفته حوزه پژوهش تلاش شده تا فعالیتهای علمی اساتید و دانشجویان در حوزه های فناورانه تسهیل شود.

ملکی اضافه کرد: در سال جاری یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد سلامت دانشگاه موفق به اخذ درجه دانش بنیان برای محصول تولیدی خود شد.

وی ادامه داد: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان، مجوز تاسیس مرکز پارک فناوری سلامت از وزیر محترم بهداشت و درمان اخذ شد و با توجه به بستر مناسب و حضور نیروی انسانی توانمند در سطح دانشگاه و استان، امیدواریم با رشد پارک‌های فناوری سلامت، زمینه هرچه بیشتر توسعه فناوری‌های نوین در زمینه محصولات سلامت محور و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم که از الزامات توسعه کشور است، فراهم شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از دیگر اقدامات حمایتی حوزه پژوهش می توان به تخصیص اعتبار وام کم بهره به مبلغ پنج میلیارد ریال از صندوق پژوهش و فناوری استان به شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه اشاره کرد.

ملکی به این هم اشاره کرد که پنج میلیارد ریال به ایده های فناورانه برتر اعضای هیات علمی و شرکت های مستقر در مرکز رشد تعلق گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha