بسته تشویقی ویژه ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در قالب بافت فرسوده تهیه شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: احداث و نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از برنامه‌های دارای اولویت در قالب طرح نهضت ملی مسکن است و در این زمینه در استان بسته تشویقی برای ۱۲ هزار و ۲۲۷ واحد تهیه شده است.

به گزارش ایرنا، جهانگیر الیاسی روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان در سنندج اظهار کرد: در سطح کشور در ۵۷ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، طرح بافت فرسوده بومی سازی شده است، بر این اساس از شهرداران استان انتظار داریم در این زمینه با جدیت ورود کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت سنندج ساکن بافت‌های فرسوده و ناکارآمد هستند و اگر اتفاقی همانند زلزله در استان رخ دهد با بحرانی جدی در این شهرستان و روستاهای اطراف آن روبرو خواهیم شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تاکید کرد: پیشنهاد می شود در زمینه بافت های فرسوده، همانند مسکن روستایی، تسیهلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای بافت فرسوده شهری در نظر گرفته شود، ضمن اینکه انتظار می رود سیاست ها در استان بیشتر به سمت بافت فرسوده و خودمالکی پیش برود.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از مصوبات جلسه قبل برگزاری جلسه با بانک های عامل برای تعیین سهمیه نهضت ملی مسکن است که جلسه برگزار و در مجموع ۱۷هزار سهمیه برای۱۴ بانک مشخص شده است.

امیرحسین جمشیدی با اشاره به افتتاح حساب متقاضیان مسکن ملی در استان افزود: براساس خروجی "سامانه تم" ۱۴هزار و ۸۳۱ نفر،متقاضی افتتاح حساب بودند، ضمن اینکه در بخش خود مالکی نیز ۶ هزار و ۲۸۵ واحد داریم که ۲ هزار و ۳۶۲ واحد درواست داده و ۲ هزار و ۲۷۱ واحد منجر به انعقاد قرارداد شده است.

پرداخت ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: تسهیلات مسکن روستایی با فراز و نشیب هایی مواجه بود اما در۲ سال گذشته ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در استان پرداخت شده است.

سعید رسولی تاکید کرد: از بانک‌های عامل انتظار می‌رود تکلیف ۳۰ درصد سهمیه‌ای که به هر کدام از آنها در حوزه مسکن ملی داده شده است حداقل تا ۱۰روز آینده تعیین شود.

وی یادآور شد: در سفر رییس جمهور به استان کردستان، عملیات اجرایی ۶ هزار اراضی روستایی در روستای قار آغاز شد اما فرایند آن هنوز انجام و اجرایی نشده است.

مدیرکل بازرسی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در زمینه احداث واحدهای مسکن ملی در استان مشکل اصلی ما پرداخت تسهیلات بانکی است و بیشتر اعتراضات نیز در همین زمینه است، لذا از بانک های عامل انتظار همکاری بیشتری می رود.

عیسی هواسی تاکید کرد: در صورتی‌که بانک ها به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل نکند، اداره کل امور مالیاتی باید آنان را جریمه کند لذا درخواست داریم این موضوع با جدیت پیگیری و رسیدگی شود.

در ادامه این جلسه ۶۱۵ فقره اسناد مالکیت تک برگ صادره در راستای قانون جهش تولید مسکن به راه و شهرسازی استان تحویل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha