۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85306508
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی‌های روز جهانی همبستگی با فلسطین در پاکستان+عکس

اسلام‌آباد - ایرنا - اقشار مختلف مردم پاکستان امروز در شهرهای مختلف این کشور با هدف بزرگداشت روز جهانی همبستگی با فلسطین به خیابان‌ها آمده و ضمن محکومیت اسرائیل و حامیان جنایات این رژیم، با انتفاضه ملت ستمدیده فلسطین تجدید پیمان کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، راهپیمایی‌های روز جهانی همبستگی با فلسطین به اهتمام گروه‌های سیاسی، مذهبی و نهادهای مدنی در شهرهای اسلام‌آباد، لاهور و کراچی برگزار شد.

تجمع فعالان زن در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی امروز به اهتمام بنیاد حمایت از فلسطین PLF در مقابل باشگاه خبرنگاران اسلام‌آباد برگزار و حاضرین فریادهای «لبیک یا اقصی» و «جنگ جنگ تا آزادی قدس» سردادند.

راهپیمایی‌های روز جهانی همبستگی با فلسطین در پاکستان+عکس

معترضان با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، خواستار گام‌های جدی دولت‌های اسلامی برای دفاع از مردم فلسطین و جلوگیری از جنایات صهیونیست‌ها شدند.

سخنرانان بر لزوم اجرای آتش بس دائمی در غزه و پایان تهاجم نیروهای اشغالگر اسرائیل در کرانه باختری و بیت المقدس شدند.

در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان نیز صدها نفر از فعالان مدنی، هنرمندان، پزشکان و پرستاران به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطین به خیابان‌ها آمده و در حمایت از عملیات طوفان الاقصی راهپیمایی کردند.

راهپیمایی‌های روز جهانی همبستگی با فلسطین در پاکستان+عکس

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با اهتزاز پرچم فلسطین، خواستار آتش بس کامل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شده و از جهان غرب خواستند تا اسرائیل را به دلیل جنایات ضدبشری علیه مردم غزه پاسخگو کنند.

چهره‌های سیاسی و هنری پاکستان در راهپیمایی امروز کراچی خواستار ابتکار مشترک جهان اسلام برای ارجاع پرونده جنایات جنگی اسرائیل به دادگاه بین المللی شدند.

راهپیمایی‌های روز جهانی همبستگی با فلسطین در پاکستان+عکس

هواداران جبهه مقاومت فلسطین در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان نیز با تجمع در مقابل باشگاه خبرنگاران روز جهانی همبستگی با فلسطین را گرامیداشتند. آنان با فریادهای مرگ بر اسرائیل، از نبرد جبهه مقاومت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی حمایت کردند.

براساس این گزارش، محمدصادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان امروز طی پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطین، بر تداوم حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک دولت و مردم پاکستان از فلسطینی‌ها تاکید و افزود که توطئه اسرائیل برای تداوم اشغالگری سرزمین‌های فلسطینی محکوم به شکست است.

وی تاکید کرد: جهان اسلام به نبرد و استقامت مردم مظلوم فلسطین افتخار می کند و امروز ملت‌های آزادیخواه جهان نیز در کنار مقاومت فلسطین ایستاده‌اند.

راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در پیامی اقدام جامعه بین‌الملل برای جلوگیری از کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها توسط اسرائیل را خواستار شد و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی هرگز مقاومت فلسطین برای آزادی و داشتن یک کشور مستقل را متوقف نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha