جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست/خدمات عمومی به جای جریمه

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هشتمین روز از آذر به تمهیدات دولت برای تسهیل آموزش دانش‌آموزان روستایی،آموزش مهارت مقابله با بلاهای طبیعی،جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست،خدمات عمومی به جای جریمه،اختصاص۳۲ هزار میلیاردریال اعتبار حوادث غیرمترقبه ،همکاری چندجانبه برای کاهش هزینه‌های درمانی اوتیسم و ناترازی منابع صندوق‌های بازنشستگی پرداخته است.

به گزارش ایرنا، هشتمین روز آذر ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

تمهیدات دولت برای تسهیل آموزش دانش‌آموزان روستایی؛ از خوابگاه تا سرویس

نداشتن دسترسی به مراکز آموزشی به‌ویژه در مناطق محروم اگرچه به عنوان مهمترین علت بازماندن کودکان از تحصیل روستایی محسوب می‌شود اما معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از ایجاد خوابگاه و پیش‌بینی سرویس تردد برای رفع این مشکل خبر داده است.

بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان یکی از مشکلات نظام آموزشی است و متولیان آموزش عمومی تلاش می‌کنند با ارائه تسهیلاتی به کودکان در مناطق دور افتاده، امکان تحصیل آنان را فراهم و عدالت آموزشی را برقرار کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست/خدمات عمومی به جای جریمه


آموزش مهارت مقابله با بلاهای طبیعی یکی از شاخصه‌های اعتلای کشور است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فراگیری مهارت مقابله در مقابل بلاهای طبیعی یکی از شاخصه‌های اعتلای کشور است، گفت: فرهنگسازی در دوران کودکی و نوجوانی رخ می‌دهد و در ادامه زندگی نیز این رفتار، تخصص و مهارت عمیق می‌شود.

اصغر باقرزاده امروز در آیین بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله در دبیرستان دوره اول متوسطه نرجس اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به آموزش نوجوانان و عموم مردم مبادرت می‌کنند تا در کشوری که آسیب و رویدادهای طبیعی بالاست، آمادگی لازم به وجود آید.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست/خدمات عمومی به جای جریمه


جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست/نامگذاری از طریق فراخوان سراسری

روز گذشته ( ۷ آذرماه) دو قلاده شیر سفید ایرانی نر و ماده ۷ ماهه وارد باغ‌وحش ارم سبز شدند؛ این جابجایی با مجوز سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام شد و قرار است نامگذاری این توله‌های سفید و دوست داشتنی از طریق فراخوان سراسری از سوی باغ‌وحش ارم انجام شود.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست/خدمات عمومی به جای جریمه


خدمات عمومی به جای جریمه؛ نسخه جدید پلیس برای رانندگان متخلف

دولت به تازگی لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را به مجلس فرستاده است؛ لایحه‌ای که در آن به پلیس اجازه داده می‌شود تا تمام یا بخشی از جریمه رانندگی متخلفان را به خدمات عمومی رایگان به صورت هشت ساعت در شبانه روز تبدیل کند.

لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی شهریور ماه امسال با امضای رییس جمهور برای طی مراحل قانون گذاری و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شد؛ آخرین اصلاحات صورت گرفته روی این قانون به سال ۸۹ باز می گردد؛ طی ۱۲ سال گذشته به دلیل تغییرات شتابان جامعه، حرکت به سمت فناوریهای نوین و برخی اشکالات در مسیر اجرا، اصلاح قانون را اجتناب ناپذیر کرده بود که سرانجام لایحه آن به صورت عادی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست/خدمات عمومی به جای جریمه

حفظ محرمانگی، علت همکاری نکردن سازمان ثبت با سامانه اسکان/آزمون سردفتری برگزار می‌شود

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره همکاری نکردن این سازمان در تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان گفت: در زمینه نحوه ارسال اطلاعات از قوه قضاییه کسب تکلیف کردیم که براین اساس مرکز آمار و فناوری اطلاعات اعلام کرد که مطابق قوانین موخر اطلاعات باید ارائه شود.

صفدر کشاورز در نخستین نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه به تازگی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که سازمان ثبت اسناد و املاک کمترین همکاری را در خصوص سامانه املاک و اسکان داشته و به وظایف قانونی خود عمل نکرده و این موضوع باعث شده است تا وزارت راه و شهرسازی در انجام وظایف خود در حوزه سامانه املاک و اسکان و خانه‌های خالی دچار مشکل شود، گفت: با توجه به حفظ محرمانگی در سال ۱۳۹۸ آیین‌نامه‌ای در قوه قضاییه مبنی بر نحوه تبادل اطلاعات با سایر دستگاه‌ها تصویب و مقرر شد هرگونه تبادل اطلاعات از طریق مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه انجام شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست/خدمات عمومی به جای جریمه

اختصاص ۳۲ هزار میلیاردریال اعتبار حوادث غیرمترقبه/ پیش‌بینی ۲ میلیارد یورو کمک خارجی

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور مبلغ ۳۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوادث غیرمترقبه اختصاص داده است تا صرف امدادرسانی، مهار بیماری‌های واگیردار، پیشگیری از آتش‌سوزی در جنگ‌ها و مراتع کشور و همچنین تولید واکسن مورد نیاز انسان، دام و طیور شود.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور به تازگی در دولت تدوین و آماده ارسال به مجلس شورای اسلامی برای طی مراحل قانون گذاری است؛ این لایحه، سومین بودجه دولت سیزدهم و آخرین بودجه‌ سالانه‌ای است که مجلس یازدهم آن را تصویب خواهد کرد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست/خدمات عمومی به جای جریمه

تعلل در تصمیم‌گیری از مشکلات ناترازی منابع صندوق‌های بازنشستگی است

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این‌که صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی تابع تصمیماتی هستند که در نظام حقوقی گرفته می‌شود، گفت: وقتی نیاز به اصلاحات اساسی است، باید این تصمیم گرفته شود زیرا یکی از مشکلات ناترازی منابع صندوق‌ها، تعلل در تصمیم‌گیری است.

میرهاشم موسوی در هشتمین اجلاسیه ملی اندیشه‌ورزی بسیج جامعه کار و تولید با بیان اینکه عدالت‌محوری و قانون‌گرایی ملاک‌عمل همه تصمیم‌گیری‌ها و اصلاحات است، افزود: اساس و بنیان نظام جمهوری اسلامی بر اصل عدالت است؛ در همه تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و اقتضائات باید عدالت و قانوگرایی را در نظر بگیریم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست/خدمات عمومی به جای جریمه

کلاهبرداری از جوانان با ترفندی جدید

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کلاهبرداری از جوانان با ترفند معرفی خود به عنوان بازیگر سرشناس به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ محمد شریفی با اشاره به گزارشی مربوط به اقدام شاخص کارآگاهان اداره عملیات ویژه خراسان جنوبی، اظهار داشت: پلیس افرادی را که در فضای مجازی با معرفی خود به عنوان هنرمندان سینمایی و مجریان تلویزیونی، ضمن اغفال یک دختر جوان اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه، طلا و جواهرات وی کرده بودند شناسایی و دستگیر کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست/خدمات عمومی به جای جریمه


همکاری چندجانبه برای کاهش هزینه‌های درمانی اوتیسم/هزینه‌های سرسام‌آور توانبخشی

مدیر مطالبه‌گری انجمن اوتیسم ایران از همکاری چندجانبه این انجمن با بیمه سلامت، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای به حداقل رساندن خدمات درمانی و توانبخشی خانواده های دارای اوتیسم خبر داد.

سید محمدعلی میری با اشاره به اقدامات اخیر دولت برای پوشش بیشتر خدمات بیمه ای برای درمان بیماران مبتلا به اوتیسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آمارهای کشوری، ۶۰ درصد از جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و جامعه اوتیسم نیز از این امر مستثنی نیست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست/خدمات عمومی به جای جریمه

اعلان قرمز برای استرداد متهم اصلی پرونده کریپتولند

مرکز رسانه قوه قضاییه با اشاره به صدور اعلان قرمز برای سینا اینچی متهم اصلی پرونده کریپتولند که به خارج از کشور فرار کرده است ، اعلام کرد: در پی همکاری وی در بازپرداخت و ردمال مطالبات ۲۴ هزار نفر از شکات، بازپرس پرونده با تعیین قرار وثیقه متهم را در عین ممنوع‌المعامله و ممنوع‌الخروج بودن برای ردمال باقی شکات به صورت تحت نظر آزاد کرده بود.

علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان در نشست شورای عالی قوه قضاییه در تاریخ ۲۲ آبان ۱۴۰۲ از صدور و ابلاغ رأی پرونده صرافی کریپتولند با بیش از ۵۱ هزار نفر شاکی خصوصی خبر داد. پس از انتشار این خبر انتشار یک تصویر از سینا استوی برخی گمانه‌زنی‌ها را مطرح کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جابجایی شیرهای سفید با مجوز محیط‌زیست/خدمات عمومی به جای جریمه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha