۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85306393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش آماده همکاری با پژوهشکده رویان اصفهان هستند

اصفهان - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: ظرفیت پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش برای همکاری با پژوهشکده رویان آماده است و مورد استقبال پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز چهارشنبه در بازدید از مرکز زیست‌فناوری پژوهشکده رویان افزود: باید در قالب اردوهای راهیان پیشرفت شرایط بازدید دانش آموزان از این مرکز و پیشرفت‌های چشمگیر علمی و فناوری آن مهیا شود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۴۲ هزار دانش‌آموز از اردوهای پیشرفت بهره‌مند شدند و نتیجه حضور آن‌ها خیلی عظیم و خیره‌کننده بود به‌طوری‌که بسیاری از دانش‌آموزان متوجه شدند که در داخل کشور امکان بروز و ظهور استعدادها بسیار فراهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: باید در حوزه زیست‌فناوری نیز برای اردوهای راهیان پیشرفت برنامه‌ریزی کنیم و از امکانات پژوهشکده رویان نیز باید بهره لازم را برد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های انجام شده در پژوهشکده رویان قابل‌تقدیر است و استفاده از نسل‌های جوان در این پژوهشکده نشان از باور به جوانان دارد.

ابراهیمی ادامه داد: دانش‌آموزان وقتی با افتخارات در حوزه‌های مختلف مواجه می‌شوند احساس خوشایندی پیدا می‌کنند و باعث هویت‌بخشی و تفکر قوه اندیشه دانش‌آموز می‌شوند.

وی با تاکید بر بهره‌گیری در زمینه توانمندسازی معلمان از ظرفیت پژوهشکده رویان گفت: سالانه در استان اصفهان حدود پنج هزار ورودی معلم جدید داریم که اگر با این دستاوردها آشنا شوند علاوه بر اینکه باعث رشد و شکوفایی خواهند شد می‌توانند مُبلغی برای بیان آن به دانش آموزان و والدین آنها نیز باشند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان و تعدادی از معاونان وی علاوه بر پژوهشکده زیست‌فناوری رویان از مرکز درمان ناباروری پویش در شهرک سلامت اصفهان نیز بازدید کردند و از نزدیک با آخرین تحولات در حوزه علم و فناوری در موضوعات ژنتیک و درمان ناباروری آشنا شدند.

به گزارش ایرنا، پژوهشکده زیست فناوری "رویان" به همت زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی در سال ۱۳۸۳ و ابتدا با عنوان “پایگاه تحقیقات علوم سلولی” در اصفهان آغاز بکار کرد و تاکنون موفق به شبیه‌سازی گوسفند، بُز و گوساله شده است.
از جمله طرح های این پژوهشکده می‌توان به شبیه‌سازی جانوران در معرض انقراض مانند قوچ قمیشلو، جدیدترین روش های درمان ناباروری و تولید دارو اشاره کرد.

اکنون حدود ۴۰ پژوهش سرای دانش آموزی در ۱۱ رشته تخصصی در بسیاری از شهرستان‌های استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha