۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85306366
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نیروگاه «علی‌آباد» به شبکه خطوط لوله نفتی متصل می‌شود

تهران- ایرنا- نیروگاه برق «آذرخش» علی آباد کتول در استان گلستان به شبکه خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی کشور متصل می‌شود.

به گزارش ایرنا از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، «محمدمهدی جامعی» مدیر منطقه شمال این شرکت در نشست هماهنگی تمهیدات و مقدمات اجرای پروژه خط لوله سه کیلومتری اتصال نیروگاه برق آذرخش علی آباد کتول به شبکه خطوط لوله صنعت انتقال نفت، گفت: تحقق این پروژه از برنامه‌های محوری شرکت است و کارکنان کارآزموده منطقه شمال به نمایندگی از صنعت انتقال نفت ایران آن را اجرا می‌کنند.

وی بیان‌داشت: این پروژه از پروژه‌های ملی بوده و اجرای آن مزیت‌های مهمی دارد که مهم‌ترین آن‌ها جلوگیری و پیشگیری از قاچاق سوخت، کاهش تردد جاده‌ای تانکرهای حامل مواد سوختی در نتیجه کاهش ریسک خطرات جاده‌ای و پیشگیری از آلودگی محیط‌زیست ناشی از فعالیت این کامیون‌ها، کاهش هزینه‌های صنعت نفت برای انتقال سوخت به نیروگاه به یک‌چهارم در مقایسه با انتقال جاده‌ای و مهم‌تر از همه ایجاد مطمئن‌ترین راه ممکن برای انتقال مواد نفتی یعنی شبکه خطوط لوله است.

جامعی خاطرنشان‌کرد: این پروژه به طول سه‌هزار و ۲۰۰ متر به همت مهندسان جوان، کارکنان پرتلاش منطقه شمال و با بهره‌گیری از تجهیزات کاملاً ایرانی به اجرا در خواهد آمد.

مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه‌داد: طرح اتصال این نیروگاه به شبکه خطوط لوله نفتی کشور، بخشی از پروژه بزرگ اتصال ۹ نیروگاه تولید برق کشور به خطوط لوله صنعت انتقال نفت است که از این تعداد، اتصال نیروگاه نکا در سال گذشته انجام و با حضور مدیرعامل شرکت به بهره‌برداری رسید و در تلاشیم تا سه ماه آینده نیروگاه علی‌آباد به عنوان دومین نیروگاه این فهرست ۹گانه به خطوط لوله نفتی کشور متصل شود.

وی گفت: مهم‌ترین ویژگی این ۲ پروژه استفاده از تجهیزات ساخت داخلی بوده و صنعت انتقال نفت با اقدامات توسعه‌ای و پژوهش محور در سال‌های گذشته به خودکفایی کامل در زمینه طراحی، تولید و تأمین قطعات مورد نیاز خود رسیده است.

به گفته جامعی، صنعت انتقال نفت منطقه شمال به عنوان یکی از مناطق ۱۲ گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، توانایی و تخصص کافی اجرای پروژه‌های مهم صنعت انتقال نفت را دارد و این موفقیت در سایه پرورش نیروهای متخصص، کارآزموده، مجرب و متعهد در این منطقه ممکن شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha