وضعیت بارش‌ها سه ماه آینده در حوضه آبریز مازندران چگونه است؟

ساری- ایرنا- مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور برای سه ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۱۴۰۲ استان مازندران، ۲۶۵ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، مطابق جدول پیش‌بینی فصلی این مرکز که هواشناسی مازندران منتشر کرده است، میانگین کمترین میزان بارندگی در سه ماهه آینده با ۵۷ میلی متر مربوط به دی ماه و بیشترین میزان نیز با ۸۰ میلی متر مربوط به آذرماه امسال و برای بهمن و اسفندماه نیز به ترتیب ۶۹ و ۵۹ میلی متر باران پیش بینی شده است.

مطابق این جدول، میانیگن بیشترین میزان بارندگی در آذرماه جاری با ۱۷۶ میلی متر مربوط به نوشهر است و پس از آن بابلسر با ۱۳۷، رامسر با ۱۲۱، آمل با ۹۰، ساری و بندرامیرآباد با ۸۸ و قراخیل قائم شهر نیز با ۸۴ میلی متر به ترتیب شاهد بیشترین میزان بارندگی در ماه جاری خواهند بود و کمترین میزان بارندگی نیز در طی این ماه به ترتیب در بلده با ۲۶، کجور با ۲۹ و آلاشت با ۵۳ میلی متر خواهد بود.

در دی ماه امسال نیز میانگین بیشترین میزان بارندگی با ۹۹ میلی متر در نوشهر اتفاق خواهد افتاد و بابلسر با ۸۹، رامسر با ۷۹، بندرامیرآباد با ۷۰، ساری با ۶۷ و آمل با ۶۵ میلی متر باران در جایگاه بعدی قرار دارند و کمترین میزان بارندگی نیز در طی این مدت در کجور و بلده با ۱۸، سیاه بیشه با ۳۵ و آلاشت با ۴۳ میلی متر پیش بینی شده است.

مطابق جدول پیش‌بینی فصلی مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، در بهمن ماه امسال میانگین بیشترین میزان بارندگی با ۱۰۲میلی متر در نوشهر پیش بینی شده است و پس از آن به ترتیب رامسر با ۸۹، بندرامیرآباد با ۸۸، بابلسر با ۸۴ و ساری با ۸۲ میلی متر شاهد بیشترین میزان بارش باران در این ماه خواهند بود و کجور با ۲۵، بلده با ۳۱ و آلاشت با ۵۶ میلی متر شاهد کمترین میزان بارندگی درطی این ماه خواهند بود.

وضعیت بارش‌ها سه ماه آینده در حوضه آبریز مازندران چگونه است؟

در این جدول همچنین میانیگن بیشترین میزان بارندگی در اسفندماه امسال نیز با ۸۹ میلی متر در رامسر پیش بینی شده است و پس از آن نوشهر با ۷۹، ساری با ۷۲، سیاه بیشه و پل سفید با ۶۳ و گلوگاه با ۵۹ شاهد بیشترین میزان بارندگی در طی این مدت خواهند بود و میانگین کمترین میزان بارندگی نیز در طی این ماه برای کجور با ۲۸، بلده با ۲۲ و بندرامیرآباد با ۵۳ میلی متر پیش بینی شده است.

بر اساس گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش آبان سال ١٤٠٢ در مازندران ٦٧ میلی متر بود که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۸۲ میلی متر بوده حدود ۱۹ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ٥١ میلی متر بوده ۳۱.۴ درصد افزایش داشته است
میانگین بارش ۲ ماهه سال زراعی جاری استان مازندران منتهی به آبان ۱٤۰۲ نیز حدود ١٦٣ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۱۵۳ میلی متر بود، حدود هفت درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز که حدود ۹۸ میلی‌متر بود، حدود ۶۵ درصد افزایش داشته است.

وضعیت بارش‌ها سه ماه آینده در حوضه آبریز مازندران چگونه است؟
میانگین دمای هوای آبانماه امسال در مازندران ۱۳.۸ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت که ۹.۲ درجه سلسیوس بوده، ۴.۶ درجه سلسیوس و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۰.۹ درجه سلسیوس بوده ۲.۹ درجه سلسیوس افزایش داشته است.
میانگین دمای هوای ۲ ماهه سال زراعی جاری منتهی به آبان ۱۴۰۲ در مازندران، ۱۴.۵ درجه سلسیوس بود که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت که ۱۱.۹ درجه سلسیوس بوده، ۲.۶ درجه سلسیوس و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۳.۷ درجه سلسیوس بود نیز ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش داشته است
براساس خروجی‌های مدل اقلیمی پژوهشکده اقلیم شناسی سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش از نیمه آذر تا نیمه بهمن ماه امسال در محدوده نرمال تا بیش از نرمال و از نیمه بهمن تا نیمه اسفندماه امسال نیز در محدوده نرمال پیش بینی می شود. همچنین میانگین دمای هوا نیز از نیمه آذر تا نیمه اسفندماه امسال گرایش به بیش از نرمال پیش بینی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha