بیم و امیدهای تیم‌های ایرانی در «لیگ قهرمانان آسیا»

اصفهان-ایرنا- سپاهان و پرسپولیس فردا شب در چارچوب هفته ششم «رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی میهمان الاتحاد عربستان و میزبان الدحیل قطر هستند، مسابقات فردا شب آخرین دیدارها از مرحله گروهی است و نتایج آن تکلیف صعود تیم های منطقه غرب قاره کهن به مرحله را بعد مشخص می کند.

به‌گزارش ایرنا، فردا شب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در چارچوب هفته ششم «رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا» ۲ تیم «سپاهان ایران» و «الاتحاد عربستان» در گروه C این رقابت‌ها در یک دیدار حساس به مصاف یکدیگر می‌روند.

سپاهان که به دنبال تصمیم عجیب «کنفدراسیون فوتبال آسیا» در دیدار رفت این ۲ تیم، سه بر صفر بازنده اعلام و از میزبانی سه بازی آسیایی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان محروم شد، با انگیزه بالا در مقابل حریف عربستانی قرار خواهد گرفت بویژه آن که در صورت بُرد می‌تواند به عنوان تیم سرگروه به مرحله بعدی «لیگ قهرمانان آسیا» صعود کند.

در مقابل «الاتحاد عربستان» که همکنون حضورش در «مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا» مسجل شده است، می تواند با یک تساوی همانند ۲ تیم هموطن خود یعنی «الهلال» و «النصر»، به عنوان تیم نخست گروه خود به مرحله بعد صعود کند، بنابراین انگیزه بالایی در تقابل با سپاهان دارد.

مورایس سرمربی سپاهان فردا شب «محمدجواد حسین نژاد» و «هادی محمدی» را به دلیل اخراج در بازی گذشته (مقابل نیروی هوایی عراق) در اختیار ندارد، همچنین «امید نورافکن» گرچه در سفر به عربستان سپاهان را همراهی می‌کند ولی همچون رقابت‌های گذشته به دلیل مصدومیت در ترکیب سپاهان نخواهد بود، البته «الاتحاد عربستان» نیز «کریم بنزما» فوق ستاره فرانسوی خود را به دلیل مصدومیت، مقابل سپاهان در اختیار نخواهد داشت.

بیم و امیدهای تیم‌های ایرانی در «لیگ قهرمانان آسیا»

آمار قابل توجه پرسپولیس و سپاهان

با وجود آن‌که تیم «نساجی مازندران» با ۶ امتیاز، امیدی به صعود به مرحله بعدی ندارد ولی ۲ تیم «پرسپولیس» و «سپاهان» شانس خوبی برای حضور در مرحله بعدی رقابت‌ها دارند که البته شانس سپاهان برای «حضور در مرحله یک هشتم نهایی» بالاتر از سرخ‌پوشان است.

پرسپولیس و سپاهان آمار خوبی در خط دفاعی در این دوره از رقابت‌ها ثبت کردند و پس از «الهلال عربستان» که در طول پنج بازی، با چهار «کلین شیت» و تنها یک گل خورده بهترین خط دفاعی مسابقات بود، این ۲ تیم ایرانی به همراه «الاتحاد» و «الشارجه» تنها با ۳ گل خورده در رده بعدی هستند.

البته «سپاهان ایران» به همراه «العین امارات» و «کاوازاکی ژاپن» هر کدام با ثبت ۱۵ گل زده بهترین خط حمله مسابقات را به خود اختصاص داده‌اند که نشان از توان بالای گل زنی سپاهان دارد و باید دید آیا خط حمله این تیم، فردا شب مقابل دومین خط دفاعی آسیا، موفق به گلزنی می شود؟

بیم و امیدهای تیم‌های ایرانی در «لیگ قهرمانان آسیا»

کلاف سردرگم صعود به مرحله بعد

نتایج به‌دست آمده در سه‌شنبه هفته گذشته که با برگزاری چهار دیدار در چارچوب هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید کلاف سردرگم صعود تیم ها به «مرحله یک هشتم نهایی» را پیچیده تر کرد.

نتیجه یکی از بازی‌های هفته پیش که در آن تیم «العین امارات» در خانه سه بر یک مقابل «پاختاکور ازبکستان» شکست خورد، کار صعود تیم های سپاهان و پرسپولیس ایران به مرحله حذفی رقابت‌ها تا اندازه‌ای پیچیده تر کرد.

«پاختاکور ازبکستان» با بُرد «العین امارات» هفت امتیازی و تیم دوم گروه A رقابت ها شد و این تیم که تا پیش از بازی مقابل تیم اماراتی جزو مدعیان صعود نبود و شانس زیادی برای صعود به عنوان برترین تیم های دوم نیز نداشت، اکنون می‌تواند معادلات را برای سه تیم دوم دیگر، بویژه تیم‌های پرسپولیس ایران تغییر دهد.

بر اساس برنامه ریزی «کنفدراسیون فوتبال آسیا»، لیگ قهرمانان آسیا از فصل ۲۰۲۱ با حضور ۴۰ تیم در ۱۰ گروه در مناطق شرق و غرب قاره کهن برگزار می‌شود و چون در «مرحله یک‌هشتم نهایی» این رقابت‌ها باید تنها ۱۶ تیم حضور داشته باشند امکان صعود ۲ تیم از همه گروه ها وجود ندارد.

«کنفدراسیون فوتبال آسیا» پیش از آغاز رقابت‌های فصل جاری اعلام کرد بود: در این فصل از هر گروه تیم اول به حذفی صعود می‌کند و از بین تیم‌های دوم گروه‌های ده گانه، تنها ۶ تیمی که امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند، راهی مرحله بعد می‌شوند.

معیار انتخاب تیم های دوم بر اساس ضوابط «کنفدراسیون فوتبال آسیا» امتیازات کسب شده در جدول گروه های ده گانه است و پس از آن در صورت مساوی بودن امتیازات، ابتدا تفاضل گل و در صورت برابر بودن، گُل زده بیشتر و پس از آن، کارت‌های زرد و قرمز کمتر ملاک انتخاب خواهد بود و اگر در همه موارد ۲ یا سه تیم دوم هر منطقه در همه‌چیز مساوی بودند با قرعه‌کشی تکلیف صعود کنندگان مشخص می شود.

بیم و امیدهای تیم‌های ایرانی در «لیگ قهرمانان آسیا»

بیم و امیدهای تیم‌های ایرانی در «لیگ قهرمانان آسیا»

بیم و امیدهای تیم‌های ایرانی در «لیگ قهرمانان آسیا»

«هرنان کرسپوی» معادلات صعود در منطقه غرب آسیا را تغییر داد

مربی آرژانتینی «العین امارات» هفته گذشته با تصمیمات خود اتفاق عجیبی را در فوتبال غرب آسیا رقم زد، این مربی بنام تمام ارکان تیم «العین امارات» را که چند روز قبل از آن، توانسته بودند تیم «الاهلی» در لیگ برتر امارات را با پیروزی سه بر صفر شکست دهد، تغییر داد بطوریکه با یک تیم جدید به مصاف حریف ازبکستانی رفت و در نهایت سه بر یک شکست خورد.

بازی آخر «العین امارات»، امیدها برای تیم «پاختاکور ازبکستان» را زنده کرد، بویژه آنکه «پاختاکور ازبکستان» که همکنون پشت‌سر «العین امارات» در رتبه دوم گروه A قرار دارد، در دیدار با «الفیحا عربستان»، شانس زیادی برای کسب سه امتیاز در خانه دارد تا در صورت باخت تیم‌های سپاهان و نوبهار و باخت یا مساوی تیم های پرسپولیس و شارجه خود را در مرحله بعدی رقابت‌ها ببیند. البته سپاهان بدلیل تفاضل گل بالای خود خطر کمتری را از ناحیه این بازی احساس می کند.

همکنون «پاختاکور اُزبکستان» هفت امتیازی پایین‌تر از«سپاهان ایران» و «نوبهار ازبکستان» ۱۰ امتیازی و «پرسپولیس ایران» و «الشارجه امارات» هشت امتیازی است.

بیم و امیدهای تیم‌های ایرانی در «لیگ قهرمانان آسیا»

حضور پنج تیم از منطقه غرب در «مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا» محرز شده است

تاکنون حضور تیم‌های عربستانی «الهلال»، «النصر» و «الاتحاد» و تیم اماراتی «العین» از منطقه غرب آسیا در «مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا» مُحرز شده است و همه این تیم‌ها بجز «الاتحاد عربستان» مانعی برای حضور در مرحله حذفی «لیگ قهرمانان آسیا» به عنوان تیم نخست گروه های خود ندارند، ولی تنها در صورت بُرد «سپاهان ایران» مقابل «الاتحاد عربستان» در بازی فردا شب، «سپاهان» به عنوان تیم نخست و «الاتحاد» بعنوان تیم دوم گروه C به «مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا» صعود خواهند کرد.

گرچه سپاهان ایران فردا شب و در هفته پایانی دیداری دشوار با «الاتحاد عربستان» در جده خواهد داشت، اما با توجه به وضعیت جدول دیگر گروه ها، سپاهان ممکن است حتی در صورت باخت به الاتحاد نیز به مرحله بعد صعود کند.

اگر السد بتواند نسف قارشی را شکست دهد، با توجه به تفاضل گل مثبت ۹ سپاهان، بعید به نظر می رسد که تیم 10 امتیازی دیگر بتواند جای سپاهان را در جدول تیم های دوم بگیرد و سپاهان حتی در صورت باخت به مرحله حذفی خواهد رفت.

ساعت برگزاری بازی های فردا نیز تاحدودی به سپاهان کمک میکند، چرا که بازی هایی که نتایج آن برای سپاهان مهم است قبل از دیدار این تیم برابر الاتحاد خواهد بود و اگر بخت با سپاهان یار باشد، شاید حتی قبل از انجام بازی، سپاهان بتواند صعود خود به مرحله بعد را جشن بگیرد.

برای پرسپولیس اما شرایط اندکی سخت تر است. پرسپولیس برای صعود نه تنها حتما باید بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، بلکه باید منتظر نتایج بازی های دیگر گروه ها هم باشد. به گونه ای که درصورت برد نوبهار، تساوی سپاهان و برد نسف قارشی و الشارچه در بازی های فردا شب، کار پرسپولیس و الشارجه برای صعود به محاسبه تفاضل گل ها خواهد کشید.

به گزارش ایرنا، در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سپاهان و الاتحاد دوشنبه ۱۳ آذر ساعت ۲۱:۳۰ در عربستان به مصاف یکدیگر می‌روند.

الاتحاد و سپاهان به ترتیب با ۱۲ و ۱۰ امتیاز در رده‌های اول و دوم گروه C این مسابقات حضور دارند و یک تساوی‌می تواند منجر به صعود هر ۲ تیم به مرحله بعدی شود و سپاهان تنها در صورت بُرد می تواند به عنوان سرگروه صعود کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha