۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85305990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین: برای آزادی کل جهان می‌جنگیم

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶
کد خبر: 85305990
پوتین: برای آزادی کل جهان می‌جنگیم

مسکو- ایرنا- رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه این کشور راه کسانی را که مدعی سلطه بر جهان هستند مسدود کرده است، گفت: ما برای آزادی کل جهان می جنگیم.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه در سخنانی در نشست کلیسای جامع جهانی مردم روسیه افزود: همانطور که بارها در تاریخ اتفاق افتاده است، روسیه راه کسانی را که امروز ادعای سلطه بر جهان و انحصار آنها را دارند مسدود کرده است.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه روسیه اکنون در خط مقدم ایجاد نظم جهانی عادلانه تر است، ‌ افزود: ما اکنون برای آزادی نه تنها روسیه، بلکه برای تمام جهان مبارزه می کنیم.

هرگونه مداخله خارجی را اقدامی تهاجمی محسوب می‌کنیم

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسکو هرگونه مداخله خارجی را اقدامی تهاجمی علیه روسیه می داند و بر این اساس به آن پاسخ خواهد داد.

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: ما هرگونه مداخله یا اقدام تحریک آمیز خارجی با هدف ایجاد درگیری و مناقشه بین قومیتی و بین مذهبی را اقدامی تهاجمی علیه روسیه، به عنوان تلاشی برای به چالش کشیدن روسیه از طریق افزایش تروریسم و افراط گرایی، به عنوان ابزاری برای مبارزه با روسیه می دانیم، و بر این اساس به این اقدامات واکنش مناسب خواهیم داست.

وی تصریح کرد: امروز روس هراسی و سایر اشکال نژادپرستی به ایدئولوژی غرب تبدیل شده است؛ آنها علیه همه مردم روسیه هستند.

پوتین افزود:‌ روسیه کشوری بزرگ و با شاخص های متنوع است، و قدرت، برتری رقابتی و ظرفیت عظیمی در این تنوع فرهنگ، سنت و آداب و رسوم نهفته است.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: ما باید درس های انقلاب، جنگ داخلی و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را به فراموشی بسپاریم، مردم روسیه اکنون هزینه محاسبات اشتباه انجام شده در آن زمان را می پردازند.

پوتین گفت: از آن رخدادها، ‌سال‌ها گذشته است اما مردم روسیه از همه ملیت ها، حتی کسانی که در قرن بیست و یکم متولد شده‌اند، هنوز، حتی پس از گذشت چند دهه، دارند تاوان محاسبات نادرست آن زمان را می‌پردازند.

انتقاد از انتقام‌گیری جمعی از مردم غزه
پیش از این، رئیس‌جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه در نشستی امنیتی با بیان اینکه "ما به یاد داریم که دور کنونی بحران خاورمیانه چگونه آغاز شد" از اقدام اسرائیل در انتقام‌گیری جمعی از مردم غزه انتقاد کرد.
پوتین افزود: رویدادهای وحشتناکی که اکنون در نوار غزه اتفاق می‌افتد، زمانی که صدها هزار انسان بی‌گناه به‌طور بی‌رویه کشته می‌شوند، کسانی که به سادگی جایی برای فرار و مخفی شدن از بمباران‌ها ندارند، با هیچ چیز قابل توجیه نیست.
رئیس‌جمهوری روسیه وقتی به کودکان خون آلود، کودکان مرده، رنج زنان و سالخوردگان، نحوه مرگ پزشکان نگاه می‌کنید، البته مشت‌هایتان گره می شود و اشک در چشمانتان حلقه می‌زند. شما نمی‌توانید آن را به گونه‌ای دیگر بگویید. اما ما حق نداریم و نمی‌توانیم به خودمان اجازه دهیم احساسات بر ما غلبه کنند.
وی ادامه داد: باید به وضوح درک کرد که واقعاً چه کسی پشت تراژدی مردم خاورمیانه و سایر مناطق جهان است، چه کسی هرج و مرج مرگبار را سازماندهی می کند و چه کسی از آن سود می برد.
پوتین ادامه داد: ایالات متحده به صلح پایدار در سرزمین مقدس نیاز ندارد، آنها به هرج و مرج دائمی در خاورمیانه نیاز دارند.
رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: از این رو کشورهایی که بر آتش بس فوری در نوار غزه و توقف خونریزی اصرار دارند و آماده مشارکت واقعی در حل بحران هستند را بدنام کرده و به آنها بی توجهی می کنند.
وی با اشاره به حملات غرب به مواضع سازمان ملل در مورد وضعیت خاورمیانه تصریح کرد: حتی سازمان ملل، موضع آشکار جامعه جهانی، در معرض حملات، آزار و اذیت واقعی و تلاش برای بدنام کردن است.
پوتین گفت: آمریکایی‌ها خوشحال نیستند وقتی کسی طبق دستور آنها عمل یا صحبت نمی کند. آنها فقط به انحصار خود و به این واقعیت که همه چیز برای آنها مجاز است اعتقاد دارند.
وی در ادامه تأکید کرد: کلید حل مشکل ایجاد کشور فلسطین است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha