۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۱
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85305936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعمال قانون بالغ بر سه هزار خودروی دارای نقص فنی در اصفهان

اصفهان - ایرنا - رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اعمال قانون سه هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو دارای نقص فنی از ۱۵ آبان تاکنون خبر داد.

به گزارش ایرنا ‌به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ علی اصغر زارع عصر سه شنبه افزود: باتوجه به افزایش آلاینده های جوی در شهر اصفهان و چندین شهر همجوار، تصمیمات مهمی از سوی کمیته اضطرار مدیریت بحران استانداری از جمله اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اصفهان و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و دارای نقص فنی و همچنین تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی اتخاذ شد.

وی اظهار داشت: در اینباره بیش از سه هزار و ۷۰۰ خودروی دارای نقص فنی اعمال قانون و بیش از ۳۰۰ دستگاه خودروی دودزا نیز فک پلاک شدند و به آنها پلاک تعمیری اختصاص داده شد تا ظرف ۴۸ ساعت به یکی از تعمیرگاه های مجاز مراجعه و عیب خودروی خود را برطرف کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی اصفهان تصریح کرد: رانندگانی که پلاک تعمیری دریافت می کنند تنها پس از برطرف کردن عیب خودروی خود می توانند به پلیس راهور مراجعه و پلاک اصلی خود را تحویل بگیرند در غیر این صورت حق تردد با پلاک تعمیری در سطح شهر را نخواهند داشت.

این مقام انتظامی افزود: علاوه بر دوربین های هوشمند سطح شهر تیم های نظارتی پلیس هم به صورت میدانی در نقاط مختلف شهر حضور دارند و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده و دود زا به اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی نیز می پردازند.

سرهنگ زارع، خودداری از تردد های غیرضروری، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، رفع نقص خودروها و انجام به موقع سرویس های خودروها و اخذ برگ معاینه فنی در زمان موعد مقرر را از جمله مواردی دانست که می تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

به گفته کارشناسان حوزه محیط زیست حدود ۷۰۶ درصد از آلودگی هوا در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان ناشی از تردد خودروها است و پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان هم به همین منظور از ۱۵ آبان ماه طرح تشدید مقابله با خودروهای دودزا و دارای نقص فنی را در دستور کار خود قرار داده است.

جزییات مرگ مشکوک یک شهروند در چاه ۹ متری منزلش

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان جزئیات مرگ مشکوک یکی از شهروندان در درون چاه ۹ متری واقع در منزلش را تشریح کرد.

سرهنگ حسین بساطی افزود: در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ مشکوک یک شهروند در درون چاه منزلش واقع در چهار باغ خواجو بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان به همراه نیروهای آتش نشانی و گروه های امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با تلاش چندین ساعته و بدون وقفه عملیات آوار برداری چاه ۹ متری و تونل های حفر شده داخلی آن انجام و در نهایت جسد این شهروند از داخل چاه خارج و به پزشکی قانونی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان درباره جزئیات این حادثه گفت: برابر اظهارات همسر متوفی، وی برای پیدا کردن گنج اقدام به حفر چاه عمیقی در داخل منزل قدیمی خود کرده بود که ناگهان دهانه داخلی چاه ریزش پیدا کرده و این حادثه باعث مرگ او شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha