۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۰
کد خبر: 85305931
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کاهش نرخ سود وام مسکن خانه اولی‌ها در چین

۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۰
کد خبر: 85305931
کاهش نرخ سود وام مسکن خانه اولی‌ها در چین
بانک مرکزی چین

تهران- ایرنا- بانک مرکزی چین برای تقویت بازار املاک و مستغلات این کشور اعلام کرد که نرخ سود وام مسکن ویژه «خانه اولی‌ها» را کاهش می‌دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در بیانیه‌ بانک مرکزی چین که یک نسخه آن در تارنمای خبرگزاری شینهوا منتشر شده، آمده است: در پی تلاش‌های دولت برای کاهش هزینه‌های استقراض خریداران مسکن و تقویت بازار املاک و مستغلات، ۹۵ شهر چین نرخ وام مسکن برای خریداران خانه اولی را کاهش دادند.

تلاش‌های مستمر پکن برای متعادل کردن رشد اقتصادی، تقاضای مسکن و ثبات مالی منجر به تغییر سیاست‌های متعددی از جمله کاهش نرخ بهره وام مسکن شده است.

این بیانیه افزود: این بانک از اول سال جاری، شهرهای بیشتری را برای کاهش یا لغو کف نرخ وام مسکن تشویق کرده است.

تعدیل نرخ بهره در آخر سپتامبر، بر بیش از ۲۲ تریلیون یوان (حدود ۳.۱ تریلیون دلار آمریکا) از وام های موجود برای خریداران خانه اولی تأثیر گذاشته است.

بازار املاک چین در طول سال جاری رکود مداومی را تجربه کرده است. این وضعیت به طور قابل توجهی در گزارش شرکت اطلاعات املاک و مستغلات چین (CRIC) خود را نشان می‌دهد.

موسسه مالی جی‌پی مورگان چیس هشدار داد که تمدید وام های بدون تضمین یک حرکت مخاطره آمیز است و نگرانی ها را در مورد خدمات ملی و خطرات اعتباری آنها افزایش می دهد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha