۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبر: 85305910
T T
۷۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استخراج نفت از هشت حلقه چاه جدید در افغانستان

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبر: 85305910
استخراج نفت از هشت حلقه چاه جدید در افغانستان

تهران- ایرنا- یک هیات طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست دولت سرپرست طالبان، امروز برای افتتاح استخراج نفت از هشت چاه جدید حوزه نفتی آمو دریا به ولایت سرپل افغانستان سفر کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، صفحه معاونت اقتصادی ریاست دولت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس خبر داد: ملا عبدالغنی برادر، امروز هشت حلقه چاه جدید نفتی حوزه آمودریا را در ولایت سرپل افتتاح می‌کند.

کار استخراج حوزه نفتی آمودریا به یک شرکت چینی واگذار شده و گفته می‌شود که سالانه افغانستان از محل فروش نفت این چاه‌ها ۵۰۰ میلیون دلار درآمد خواهد داشت.

با حفاری و فعال کردن هشت حلقه چاه جدید تعداد چاه های فعال در این کشور به ١٧ چاه رسیده و سطح استخراج روزانه به ۸۰۰ متر مکعب افزایش خواهد یافت.

سرپرست وزارت معادن و نفت طالبان تاکید کرده در آینده ۱۰ حلقه چاه‌ جدید با هدف افزایش استخراج ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا حوزه نفتی آمودریا با مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتری، در سه ولایت شمالی جوزجان، سرپل و فاریاب قرار گرفته است.

بر اساس آخرین اکتشافات نفت‌ و گاز در افغانستان، این کشور حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون بشکه نفت خام و حدود ۳ هزار میلیارد مترمکعب گاز طبیعی و ۵۶۲ میلیون بشکه گاز مایع را به صورت پتانسیل در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha