چین: تهدیدات امنیتی آمریکا، مانع توسعه کشورهای خاورمیانه است

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: آمریکا بارها به بهانه‌های امنیتی مانع همکاری پکن با شرکت‌های توسعه دهنده خاورمیانه شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه گلوبال تایمز، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه شنبه هفتم آذر) در خصوص هشدارهای جدید آمریکا به مسوولین شرکت G۴۲ امارات متحده عربی، تاکید کرد که مقامات کاخ سفید با ادعاهای امنیتی بی اساس مانع همکاری شرکت‌های چینی با کشورهای مختلف می‌شوند.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سایر آژانس‌های جاسوسی این کشور درباره همکاری گروه ۴۲ با شرکت‌های بزرگ چینی، هشدار داده‌اند. روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه (ششم آذر) در گزارشی نوشت: شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی در نشست با جیک سالیوان همتای آمریکایی‌اش درباره گروه ۴۲،که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کند، گفت و گو کرده است.

این رسانه آمریکایی افزود: مقامات کاخ سفید نگران هستند که این شرکت بتواند با دسترسی به شرکت های آمریکای، فناوری پیشرفته آنان و داده های ژنتیکی میلیون ها آمریکایی یا سایر کشورهای مختلف را به دولت و شرکت های چینی منتقل کند.

وانگ ونبین با اشاره به اینکه پکن مخالف اقدامات آمریکا در خصوص سیاسی یا امنیتی نشان دادن فعالیت های عادی شرکت های تجاری است، خاطرنشان کرد که این اقدامات موجب تضعیف نظم اقتصادی و تجاری جهانی شده و بر ثبات زنجیره‌های صنعتی و عرضه جهانی تأثیر گذاشته است.

این اقدامات سرکوبانه در حالی صورت می گیرد که در دیدار سران چین و آمریکا در سانفرانسیسکو، دو طرف توافق کردند که در مورد توسعه هوش مصنوعی مذاکره کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha