توقیف یک دستگاه کامیون در بندرعباس؛ ۲۰۳ کیلوگرم موادمخدر در رودان کشف شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی بندرعباس گفت: یک دستگاه کامیون حامل رینگ اسپورت به ارزش سه میلیارد ریال با هوشیاری ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید میرزایی شهرستان قاچاق شناسایی و توقیف شد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سرهنگ عباس علی یاری روز سه‌شنبه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی «شهید میرزایی» این شهرستان شب گذشته حین کنترل خودروهای لاین خروجی ترانزیت مسیر بندرعباس به حاجی آباد به یک دستگاه کامیون کشنده حامل خودروهای سواری مشکوک شده و خودرو را متوقف کردند.

وی بیان کرد: ماموران برای بررسی، خودرو را به محوطه ایست بازرسی هدایت کرده و در بازرسی از درون خودروهای بارگیری شده تعداد ۵۴ عدد انواع رینگ اسپورت خودروهای خارجی کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی بندرعباس، ارزش تقریبی این محموله قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان اقتصادی سه میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات ارسال شد.

کشف ۲۰۳ کیلوگرم تریاک و حشیش در رودان

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۲۰۳ کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش و تریاک طی ۲ عملیات ضربتی پلیسی در شهرستان رودان خبرداد.

سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدرو ایست وبازرسی شهید "مریدی" شهرستان رودان با انجام اقدامات اطلاعاتی از ورود یک محموله تریاک و حشیش به شهرستان با ۲ دستگاه خودروی سواری سبک مطلع و پیگیری موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از شناسایی مسیر تردد خودروهای یادشده در حوزه استحفاظی به محل اعزام شدند، افزود: با سرعت عمل ماموران طی ۲ عملیات غافلگیرانه خودروها توقیف و ضمن دستگیری ۲ قاچاقچی، در بازرسی از آن‌ها ۸۰ کیلوگرم تریاک و ۶۹ کیلوگرم حشیش کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به عملیاتی دیگری توسط ماموران یگان تکاوری ۱۱۷ استان، اذعان کرد: ماموران طی گشت‌زنی شبانه از تردد تعدادی افراد قاچاقاچی که به صورت کولبری اقدام به حمل مواد مخدر از محور اصلی شهرستان رودان به سمت بندرعباس می‌کردند، مطلع شدند.

سردار جاویدان ادامه داد: ماموران پس از چند ساعت مراقبت مشاهده کردند چند نفر قاجاقچی با یک دستگاه خودروی سواری از خودرو پیاده و قصد دورزدن ایست و بازرسی را داشتند که باتوجه به شرایط محل متهمان ازحضور ماموران مطلع و به علت غافلگیری با رها کردن موادمخدر با استفاده از پوشش کوهستانی محل، از محل متواری که در بازرسی از کوله‌های متهمان ۵۴ کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش کشف شد.

وی با اشاره به پیگیری جهت دستگیری متهمان متواری گفت: در این ۲ عملیات در مجموع ۲۰۳ کیلوگرم حشیش و تریاک کشف، ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم نیز دستگیر شده که برای تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

قاچاق گازوئیل در پوشش گاز مایع

سردار جاویدان همچنین گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی بندرلنگه یک دستگاه کامیون حامل ۴۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق توقیف شد.

وی در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان بندرلنگه طی اشراف اطلاعاتی روز گذشته حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون تانکر مشکوک شده و دستور توقف دادند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: ماموران خودرو را متوقف که در بررسی های صورت گرفته مشخص شد کامیون برابر بارنامه ارائه شده، حامل گاز مایع است.

سردار جاویدان ادامه داد: پس از بررسی و آزمایش توسط ماموران و ارسال نمونه به شرکت نفت و اداره استاندارد سوخت مکشوفه گازوئیل قاچاق تشخیص داده شد که در بازرسی دقیق از خودرو ۴۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در پوشش گاز مایع کشف کردند.

وی با بیان این که سوخت‌های قاچاق کشف شده به شرکت پالایش نفت تحویل شد، ارزش این محموله‌های قاچاق را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد.

کشف موتورسیکلت بدون پلاک قاچاق بود

فرمانده انتظامی بندرعباس از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سی سی هزار قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علی یاری اظهار کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۷ شهرستان بندرعباس حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی در یکی از جایگاه‌های سوخت یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک را مشاهده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی از مدارک و استعلام گرفته شد، مشخص شد موتورسیکلت بدون پلاک و قاچاق، به صورت غیرمجاز در سطح شهر در حال تردد بوده که ضمن توقیف جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال شد..

فرمانده انتظامی بندرعباس با اشاره به تشکیل پرونده و ارسال به مرجع قضایی گفت: ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha