۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85305614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوربین‌های نظارتی با فناوری عکاسی ثابت در جاده‌های زنجان نصب شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: دوربین‌های نظارتی با فناوری عکاسی ثابت در جاده‌های فاقد شبکه برق استان نصب شد که سهم بسزایی در پایش‌های دقیق خودروها دارد.

محمد محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶ دستگاه دوربین نظارتی با فناوری عکاسی ثابت در محورهای زنجان - بیجار، زنجان به تبریز، جاده ترانزیت زنجان- میانه، انتهای حوزه قیدار به همدان، زنجان به تاکستان و انتهای حوزه تهم - چورزق که دسترسی آنها به شبکه برق امکان پذیر نبود، نصب شد.

محمدی با بیان اینکه این دوربین ها با انرژی خورشیدی شارژ می شود و بسیار کم مصرف است،‌ افزود: همچنین مراحل خرید ۳۰ دوربین نظارتی دیگر انجام شده است که تا قبل از پایان سال نصب و اجرایی می‌شود.

این مسوول به اهمیت پایش تصویری مسیرهای استان به منظور تردد ایمن کاربران جاده‌ای اشاره کرد و گفت: این سامانه‌ها علاوه بر تشخیص و رصد ترافیک جاده‌ای، سوانح، انسداد مسیرها و تغییرات آب و هوایی می‌تواند در زمان بروز هرگونه مشکل جاده‌ای، خدمات‌رسانی به هموطنان را سرعت ببخشد.

وی اظهار داشت: همچنین دوربین‌های نظارتی اتوبان زنجان به قزوین به فیبر نوری متصل می شود که این اقدام، علاوه بر کاهش هزینه نگهداری دوربین‌ها و پایش حوادث جاده‌ای، تصویر پایدار و با کیفیت‌تری را ارایه می کند.

رییس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطر نشان کرد: تصویر دوربین‌های سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در نرم‌افزار و سایت مدیریت راه ها به آدرس https://141.ir/ برای همه هموطنان قابل رؤیت است.

به گفته وی، افراد می‌توانند برای مدیریت سفر خود از این تصاویر و سایر قابلیت‌های این سامانه استفاده کنند.

استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

هم اکنون ۴۱ دستگاه نظارت تصویری، ۷۸ دستگاه ترددشمار، ۶ دستگاه دوربین نظارتی با فناوری عکاسی ثابت، ۳۲ دستگاه سامانه ثبت تخلفات و پنج سامانه توزین در حین حرکت در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha