تبلور «ما می‌توانیم» در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراغه

مراغه- ایرنا- نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراغه که از پنجم تا دوازدهم آذرماه در کتابخانه مرکزی دانشگاه مراغه پذیرای علاقه‌مندان است، فرصتی برای تعامل و تبادل دانش میان محققان، و تبلوری برای شعار «ما می‌توانیم» محسوب می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا در این نمایشگاه از «تشک هوشمند» گرفته تا «آبگرمکن هوشمند» و همچنین از آخرین یافته‌های پژوهش در منطقه فسیلی مراغه تا دستاوردهای تحقیقاتی کشاورزی دیم خودنمایی می‌کند.

تبلور «ما می‌توانیم» در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراغه
معرفی تشک هوشمند در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراغه

دانش‌آموزان این شهرستان هم گویا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و نه تنها ۲ غرفه از ۲۶ غرفه نمایشگاه به آنان تعلق گرفته، بلکه برخی از پژوهش‌های فناورمحور آنان همچون «پهباد» نیز به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه برخی دیگر از نهادها و سازمان‌های فراشهرستانی همچون مجتمع پرتو فرآیند شمالغرب کشور که مرکز آن در بناب قرار دارد نیز دارای غرفه هستند و صنایع فعال منطقه نیز یافته‌های پژوهشی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان مراغه طی ۲ روز گذشته از این نمایشگاه، پررنگ‌تر از دیگر اقشار مردمی بوده است اما این فضای جذاب تا حدود زیادی برای همه مردم می‌تواند توان جوانان این مرز و بوم را به نمایش بگذارد.

این نمایشگاه در قالب جشنواره پژوهشی شهر دانشگاهی مراغه دایر شده و بازدید از آن برای عموم مردم امکان‌پذیر است؛ ضمن توجه به اینکه بازدیدکنندگان از این نمایشگاه در ورودی، با دستاوردهای پژوهشی دانشگاه مراغه آشنا می‌شوند.

تبلور «ما می‌توانیم» در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراغه
حضور فعال صنایع در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراغه

به گزارش ایرنا جشنواره پژوهشی شهر دانشگاهی مراغه در ۱۲ آذرماه جاری با تجلیل از «پروفسور امیرعلی حمیدیه» به عنوان یکی از مفاخر علمی و پژوهشی مراغه خاتمه می‌یابد.

پرفسور حمیدیه، استاد دانشگاه تهران و برنده جوایز متعدد جشنواره‌های ملی از جمله البرز، رازی و ابن‌سینا و جشنواره‌های بین‌المللی است و ریاست مرکز تحقیقات سلول و ژن‌درمانی کودکان را بر عهده دارد.

وی عضو هیئت رئیسه پیوند سلول‌های بنیادی خونساز آسیا و اقیانوسیه بوده و پیش از این به عنوان چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی سال ۱۴۰۲ معرفی شده است.

تبلور «ما می‌توانیم» در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراغه
پروفسور امیرعلی حمیدیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha