خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/گزینش معلمان در طول خدمت

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هفتمین روز از آذر به گسترش برنامه سلامت خانواده به ۱۸۰ شهر کشور، اجرای طرح گردشگری آشوراده، نقش‌آفرینی بانوان در مدیریت شهری، خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت، اعزام کاروان سلامت هلال احمر به مناطق محروم، گزینش معلمان درطول خدمت و محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته پرداخته است.

به گزارش ایرنا، هفتمین روز آذر ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

گسترش برنامه «سلامت خانواده» به ۱۸۰ شهر کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گسترش برنامه «سلامت خانواده» به ۱۸۰ شهر کشور خبر داد و بر ارتقای پوشش «پویش ملی سلامت» در تمام کشور تاکید کرد.

دکتر حسین فرشیدی در جلسه قرار گاه «سلامت خانواده» که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: «پویش سلامت خانواده» با هدف ارتقای سواد سلامت به ویژه در شهرهای بزرگ و همچنین تقویت برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» که از اردیبهشت ماه فاز شهری آن آغاز شده تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/گزینش معلمان در طول خدمت


خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/ جذب نزدیک به ۲ هزار ماما در دستور کار است

رشته مامایی دومین رشته پرجمعیت کشور پس از پرستاری است و شاغلان در این رشته بر این باورند که وزارت بهداشت باید توجه بیشتری به این گروه از جامعه پزشکی داشته باشد که در این رابطه وزارت بهداشت از برنامه جذب هزار و ۹۵۴ ماما در آینده نزدیک خبر می دهد.

جمعی از اساتید، دانشجویان و ماماهای شاغل در حوزه های درمان و بهداشت مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند و خواستار پیگیری مطالبات خود شدند که از جمله می‌توان به رفع تعارض منافع جاری در برخی مواد قانون جوانی جمعیت و همچنین جلوگیری از تضعیف جایگاه مامایی در همه سطوح از جمله کاهش زایمان طبیعی اشاره کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/گزینش معلمان در طول خدمت

کوره راه جراحی زیبایی

«مرگ سه زن زیر تیغ جراحی زیبایی»؛ این تیتر از پربازدیدترین اخبار حوادث کشور در روزهای اخیر بود؛ سه زن که می‌خواستند به اندام یا چهره زیباتری برسند، عمرشان کفاف نفس بعد از عمل را هم نداد و در کوره راه جراحی زیبایی جان خود را از دست دادند.

بازپرس جنایی اواسط آبان امسال گزارش سه مرگ زیر تیغ جراحی را دریافت کرد؛ سه مرگ پیاپی در سه مرکز جراحی متفاوت. یکی از پرونده‌های هولناک مرگ در راه زیبایی نیز مربوط به مرگ زنی در یکی از مراکز زیبایی بود که به بهانه بوتاکس راهی آنجا شد اما جنازه سوخته‌اش سر از بیابان‌های کرج درآورد.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/گزینش معلمان در طول خدمت

نجات خلیج گرگان با دستور رییس جمهور/اجرای طرح گردشگری آشوراده با الزامات محیط‌زیستی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر اجرای طرح طبیعت‌گردی در آشوراده گفت: امیدوارم مرحله دوم کار که طرح۳۳ ز ‌طبیعت‌گردی آشوراده است نیز با رعایت تمام الزامات محیط‌زیستی که مدنظر ما است، پیش از سفر رییس جمهور انجام و این طرح توسط آیت الله رییسی افتتاح شود.

علی سلاجقه در نشست بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گلستان (لایروبی کانال آشوراده و طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده) افزود: رییس جمهور در سفر خود در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به استان گلستان، دستوراتی در خصوص احیای خلیج گرگان و طرح طبیعت‌گردی آشوراده داده بود، در راستای این دستورات با تلاش‌های استاندار و سایر دستگاه‌ها رهاسازی آب دریا به سمت خلیج از طریق لایروبی کانال آشوراده اتفاق افتاد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/گزینش معلمان در طول خدمت

نقش‌آفرینی بانوان در مدیریت شهری/تقویت نگاه مثبت به زنان در جامعه

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر توجه بیشتر به نقش‌آفرینی بانوان در عرصه مدیریت شهری و اداره شهرداری‌های کشور، گفت: بانوان با انضباط کاری می‌توانند نتایج بهتری به دست آورند و باید تلاش شود تا با مدیریت درست و قوی، نگاه مثبت به زنان در جامعه تقویت گردد.

مهدی سلیمی در نشست با بانوان شهردار کشور با بیان اینکه شهرهای کشور هر کدام دارای ظرفیت هایی ویژه است، افزود: این ظرفیت‌ها باید با تدبیر شهرداران در خدمت مردم و آبادانی شهرها قرار گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/گزینش معلمان در طول خدمت


من مانده‌ام تنهای تنها

روزگاران قدیم وقتی نام مادربزرگ یا پدربزرگ به میان می‌آمد نوه‌ها چنان اشتیاقی برای دیدار با آنها داشتند که لحظه‌شماری دیدار با آنها به عنوان بزرگترین آرزو به ویژه در روزهای آخر هفته بود اما این روزها بسیاری از سالمندان تنهای تنها مانده‌اند. سالمندانی که رنگ زندگی را با همه تجربیات، گفته‌ها و آورده‌های خود تغییر می‌دهند فردا تنهاتر خواهند شد.

گذشته‌های دور همه تصمیم‌های زندگی را سالمندان می‌گرفتند و جمع خانوادگی بدون حضور آنان صفایی نداشت اما این روزها ارتباطات به نوعی کمتر شده است که بسیاری از افراد سالمند با جامعه آماری ۸۰ هزار نفری تنها یا مجرد زندگی می‌کنند. یعنی این افراد هرگز ازدواج نکرده‌اند تا به عنوان بزرگ خانواده حاضر در جمع خانواده خود باشند.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/گزینش معلمان در طول خدمت

معلمان در طول خدمت هم گزینش می‌شوند

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گزینش مستمر معلمان در طول خدمت از سال آینده اجرا می‌شود، گفت: تا کنون معلمان فقط در زمان استخدام و بدو خدمت علاوه بر انجام مصاحبه‌های عمومی، گزینش هم می‌شدند اما اکنون وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد تا معلمان را در بدو خدمت هم گزینش کند.ادامه مصاحبه را اینجا بخوانید.

خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/گزینش معلمان در طول خدمت


اعزام کاروان سلامت هلال احمر به مناطق محروم

وحید سلیمی رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احور از اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم به مناسبت فرا رسیدن روز داوطلب و هفته بسیج خبر داد و گفت: باتوجه‌ به وظایف سازمان داوطلبان، کاروان‌های سلامت به‌منظور کمک به محرومیت ‎زدایی، در مناطق کم‌برخوردار برگزار می‎‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/گزینش معلمان در طول خدمت

اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از اولویت‌های نظام سلامت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در اولویت نظام سلامت قرار دارد که می‌توان علاوه بر پویش ملی سلامت به اجرای برنامه سلامت خانواده که برای هر کد ملی در کشور پرونده سلامت الکترونیک تشکیل شود، اشاره کرد.

بهرام عین اللهی با تاکید بر اینکه باید اقدامات سلامت به سمت پیشگیری محور باشد نه درمان محور، افزود: از زمان اجرای پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان تاکنون ، ۲۰ درصد شرکت‌کنندگان در این پویش از وجود بیماری فشارخون بالا و قند خود بی‌خبر بودند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/گزینش معلمان در طول خدمت


محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، محدودیت ترافیکی محورهای مواصلاتی را از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه هشتم آذر تا ساعت ۶ روز شنبه ۱۱ آذر اعلام کرد که بر این اساس، تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور یادشده از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه هشتم دی از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران ممنوع است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/گزینش معلمان در طول خدمت

سبک زندگی ۷۵ درصد در سلامت جامعه نقش دارد

معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل به اهمیت مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت اشاره کرد و گفت: کل حوزه درمان دارو و فناوری پزشکی فقط ۲۵ درصد در سلامت جوامع نقش دارد و قسمت عمده آن یعنی ۷۵ درصد به سبک زندگی مردم برمی‌گردد.

حسین رضایی‌زاده در جلسه کشوری برنامه ادغام طب ایرانی در نظام سلامت؛ اظهار داشت: اینکه فرد کجا به دنیا آمده و کجا زندگی کرده و در کجا درس خوانده و اینکه چقدر احساس امنیت و آرامش و رفاه دارد؛ اینها همه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت هستند که بسیار اهمیت دارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خواسته‌های ماماها از نظام بهداشت/گزینش معلمان در طول خدمت

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha