ملاحظات محیط زیستی مبنای استقرار صنایع در منطقه ویژه اقتصادی زنجان است

زنجان - ایرنا - رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی زنجان گفت: ملاحظات محیط زیستی مبنای استقرار صنایع در این منطقه است که با توجه به این موضوع، واحدهای تولیدی و صنعتی دانش‌بنیان در اولویت استقرار قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ثقفی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان زنجان، افزود: علاوه بر متقاضیان داخل استان، شرکت‌هایی از دیگر استان‌ها متقاضی استقرار یا اجرای طرح‌های توسعه خود در منطقه ویژه اقتصادی زنجان هستند.

ثقفی با بیان اینکه استقرار صنایع در این محدوده با توجه به ملاحظات محیط زیستی انجام خواهد شد، گفت: صنایع تا رده سه امکان استقرار در منطقه ویژه اقتصادی زنجان را دارند و ما پیگیر هستیم تا صنایع رده چهار نیز به این فهرست اضافه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز به پتانسیل بالای استان در حوزه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: وجود حمل و نقل ریلی و فرودگاه در منطقه از جمله ظرفیت های توسعه منطقه ویژه اقتصادی زنجان است.

محمدرضا یافتیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حفظ اکوسیستم طبیعی استان بسیار مهم و قابل احترام است و نظرات کارشناسی محیط زیست استان با این نگاه و رویکرد ارایه می شود، اظهار کرد: در تدوین مطالعات جامع منطقه ویژه اقتصادی زنجان لازم است نوع صنایع، مناطق مسکونی و صنایع منطبق با سکونتگاه ها و رعایت و ساماندهی مسیل ها، طراحی فضای سبز، تصفیه خانه و فاضلاب در منطقه با دقت لحاظ شود.

منطقه ویژه اقتصادی زنجان هزار و ۳۰۰ هکتار است و عملیات احداث زیرساخت های آن در دستور کار قرار دارد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردیبهشت ۱۴۰۰ تصویب شد و زنجان پس از ۱۵ سال انتظار به جرگه استان‌های دارای منطقه ویژه اقتصادی پیوست.

در منطقه ویژه اقتصادی، قوانین کسب و کار و تجارت با سایر نقاط کشور متفاوت است.

این مناطق در داخل مرزهای کشور واقع شده اند و هدف آنها شامل افزایش تراز تجاری، اشتغال، افزایش سرمایه گذاری، ایجاد شغل و مدیریت مؤثر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha