۵۲ کتابخانه سیار در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی شد + فیلم

یزد -ایرنا -مشاور دبیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی کشور در امور مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور برقراری عدالت فرهنگی، ۵۲ کتابخانه سیار طی یکسال گذشته در مناطق مختلف کشور راه اندازی شده است.

"سیدحسن سید ابراهیم" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا داریم با همکاری وزارتخانه های نفت و صمت، تعداد ۲۰۰ کتابخانه سیار دیگر به این مجموعه اضافه کنیم.

وی ادامه داد: سیاست نهاد کتابخانه ها توسعه کتابخانه های مرکزی در استان هاست که خوشبختانه یکی از بهترین کتابخانه های مرکزی کشور در استان یزد است و در ارائه خدمات متنوع مشهور است و در بقیه استان ها نیز تشکیل و تقویت کتابخانه های مرکزی در دستور کار قرار دارد.

سید ابراهیم گفت: هر کتابخانه سیار می تواند ۱۰ روستا را پوشش دهد و تا الان ۵۲ کتابخانه سیار برقرار شده است و همچنان این روند اجرایی خواهد شد تا در دورترین نقاط کشور نیز همه افراد بتوانند از خدمات کتابخانه ای استفاده کنند .

وی اظهار داشت : برای اولین بار بود که از کتابخانه مرکزی یزد بازدید داشتم؛ خدمات بسیار متنوعی به اعضا می دهد و ما نیز در نهاد کتابخانه های عمومی کشور در زمینه تامین کتاب های جدید سعی می کنیم منابع بیشتری را برای این کتابخانه تامین کنیم تا بخشی از فقر منابع این کتابخانه برطرف شده و بتواند خدمات رسانی بهتری داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha