۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85304904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقش گروه بریکس در آینده حکمرانی جهانی

۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴
کد خبر: 85304904
نقش گروه بریکس در آینده حکمرانی جهانی

تهران-ایرنا- به گفته مقام ارشد دولت روسیه، گروه بریکس در سطح تعاملات بین‌الملل در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است که نقش بسزایی در حکمرانی جهانی ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، یوری اوشاکوف، معاون ریاست جمهوری روسیه گفت که بریکس در حال تبدیل به یک سازمان و انجمن جهانی است که منافع اکثریت مردم جهان را در نظر دارد و به خاطر همین مسکو دراین رابطه احساس مسوولیت بیشتری می‌کند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات یوگنی پریماکوف، مقام سابق دولت روسیه در توسعه روابط بین روسیه، چین و هند خاطر نشان کرد: نهادهای عضو سازمان بریکس به مهمترین ابزارهای حکمرانی جهانی تبدیل شده‌اند.

به گفته این مقام روس قرار است با هماهنگی دولت روسیه سال آینده گروه بریکس گسترش پیدا کند و اعضای جدید به طور رسمی کار خود را آغاز کنند. به عقیده اوشاکوف کشورهای جدید نقش بسزایی در این حکمرانی ایفا خواهند کرد.

تا کنون 23 کشور به طور رسمی برای عضویت در بریکس درخواست داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به آرژانتین، مصر، ایران، امارات، عربستان و اتیوپی اشاره کرد. این کشورها اواخر ماه آگوست برای شرکت در اجلاس بریکس دعوت شده‌ بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha