۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85304792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سودجویی باعث قاچاق سوخت در خراسان جنوبی شده است

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: سود سرشار و پول نامشروع به زبان قاچاقچیان سوخت مزه کرده و یک شبه دنبال کسب آن هستند که باعث این معضل در جاده‌های استان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسن شجاعی نسب عصر دوشنبه در مراسم سومین روز تشییع و خاکسپاری استوار یکم شهید امیرحسین ابراهیمی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: سوخت یارانه‌ای برای تولید کشور، کمک به مردم، توسعه زیرساخت‌ها و صنعت پیش بینی شده نه اینکه از مرزهای کشور قاچاق شود و خانواده‌ها متعددی هم داغدار شوند.

وی گفت: پلیس در زمینه قاچاق سوخت هزینه‌های متعددی متحمل می‌شود تا امنیت و آرامش مردم حفظ شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: اگرچه شهادت امیرحسین ابراهیمی سعادت و لقاءالله بود اما خسارت بزرگ و غیرقابل جبران ناشی از سوءاستفاده قاچاقیان سوخت است.

وی گفت: جای سوال است که آیا در این جولان خودروهای سوخت‌کش خدمتگزاران مردم خواهند توانست به خوبی از امنیت مردم دفاع کنند و باید دقت کنیم که جایگاه شهید و جلاد، خادم و خائن عوص نشود و در برخورد قاطع با این سوداگران مرگ باید مراقب فریادهای مظلوم نمایی عده‌ای هم باشیم.

سردار شجاعی نسب افزود: افتخار است که در خانواده‌های معتقد ایرانی از بدو تولد حرکت بر مدار ارزش‌ها تمرین می‌شود و پدر و مادر شهید ابراهیمی در این آزمون سرافراز بیرون آمدند.

وی با اشاره به نقش مربی و هدایت‌گری پدر شهید ابراهیمی که خودش از یادگاران دفاع مقدس است گفت: این شهید در مسابقه بندگی علو درجات و نمره قبولی دریافت کرد و از فرماندهانش پیشی گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: همه ما خوب می‌دانیم که نظم و امنیت و تامین آرامش عمومی و فردی از خواسته‌های مهم اجتماعی است زیرا زمینه توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بر مدار قانون و نظم اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی گفت: لذا امنیت و نظم لازم و ملزوم هم هستند چرا که فقدان امنیت ناشی از نبود نظم است و نقش نیروهای مدافع امنیت در کنار همه سازمان‌ها و نهادها به عنوان خدمتگزار مردم ضروری و انکارناپذیر است.

سردار شجاعی نسب تصریح کرد: پلیس نشان داده با تقدیم خون و جان عزیزانش به عهد خود با مردم پایبند است.

وی افزود: اقدامات همه جانبه در مجموعه استان برای برخورد با قاچاق سوخت در دستور کار است و پلیس در این خصوص قاطعانه برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: بخشی از اقدامات مقابله با قاچاق سوخت مربوط به استان‌های همجوار و دیگر مناطق کشور بوده که باید جدی گرفته شود اما نظارت‌ها و مراقبت‌های لازم در خراسان جنوبی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مقابله جدی با برهم زنندگان نظم لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کنیم و هشدار می‌دهیم مجرمان و متخلفان به جمع مردم و دلسوزان نظام برگردند در غیر این صورت برخورد قاطع بوده و انتقام از قاتلان شهید ابراهیمی و دیگر شهدای امنیت، سخت است.

سردار شجاعی نسب با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد مردم استان قربانیان کمتر از یک درصدی هستند که سرمایه ملی را به تاراج می‌برند گفت: در بحث جاده‌های دوطرفه و این نوع مطالبه‌گری‌ها اشاره‌ای به قاچاقچیان سوخت نمی‌شود و نباید انگشت اشاره به سمت دولت و دلسوزان نظام باشد.

وی یادآور شد: قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر علاوه بر اینکه جرم و منکر است برهم زننده نظم و امنیت اجتماعی بوده و باید از سوی عموم مردم مطرود باشد لذا هدف پلیس علاوه بر برخورد، پیشگیری از این جرایم است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: برخی افراد تحلیل‌های نادرست از موضوع قاچاق مواد مخدر و سوخت دارند و وجود این جرایم را ناشی از بیکاری و نبود شغل می‌دانند حتی برخی افراد آگاهانه و ناآگاهانه این مطالب را تکرار می‌کنند.

وی افزود: قاچاقچی سوخت که در یک یا چند تانکر ۲۰ تا ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق می‌کند آیا مشکل شغل دارد؟ آیا کامیون، تریلی و خودروهای عمومی که برای گشایش زندگی مردم و توسعه حمل و نقل عمومی به کار گرفته شده اما با آن سوخت قاچاق می‌کنند ناشی از مشکلات اقتصادی است یا افرادی که چند خودرو را در این زمینه مدیریت می‌کنند ناشی از بیکاری است؟

سردار شجاعی نسب گفت: ارابه دشمن جان سربازان وطن و مرزبانان را هدف قرار داده و آیا اینها مشکل شغل دارند لذا توجیه مناسبی نیست.

وی ادامه داد: برخی افراد با دور زدن قانون امتیازات سوخت را در اختیارات قاچاقیان قرار می‌دهند و اینها واقعیت‌های اجتماعی قاچاق سوخت نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم برگزار شد با قرائت دل نوشته‌ای توسط خواهر شهید ابراهیمی همراه بود.

استوار یکم "امیرحسین ابراهیمی" هشتم شهریور امسال در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و سوخت غیرمجاز (خودروهای شوتی) در محل پلیس راه سربیشه بر اثر برخورد خودروی شوتی مصدوم شد و پس از تحمل یک دوره بیماری در حالت کما، روز چهارشنبه اول آذرماه به به یاران شهید امنیت پیوست.

پیکر مطهر این شهید فراجا روز شنبه چهارم آذر ماه با حضور گسترده مردم در بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha