آتش سوزی عرصه های جنگلی نوشهر مهار شد

۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبر: 85304775
آتش سوزی عرصه های جنگلی نوشهر مهار شد

نوشهر - ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت : آتش سوزی بخشی از عرصه های جنگلی منطقه کوهستانی کجور نوشهر مهار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حوالی ساعت ۱۱ صبح روز گذشته آتش سوزی ارتفاعات جنگلی حوالی روستاهای " ویسر" ، "کلیلک " و " کهنه ده " بخش کجور نوشهر رخ داد.

مهرداد خزایی پول روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از روز گذشته تا پاسی از شب و از نخستین لحظات صبح امروز هم تاکنون گروه های زیادی از مردم اعم از افراد کوهنورد، طبیعت گرد ، یگان حفاظت ، هلال احمر، بسیج و سپاه در این طبیعت حادثه دیده پای کار بودند که در نهایت این آتش مهار شد.

وی اظهار کرد : امروز دست کم ۱۰۰ نفر از نیروهای حرفه ای همراه با تجهیزات وارد این نقاط جنگلی دچار آتش سوزی شدند .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر با اشاره به آنکه سطح آتش سوزی در جنگل لکه ای بوده خاطرنشان کرد : به همین خاطر تاکنون به طور دقیق گستره آسیب دیده بر اثر آتش سوزی از سوی کارشناسان ذیربط محاسبه نشده است.

خزایی پول، نوع آتش سوزی در این عرصه را سطحی اعلام کرد و افزود : در نقاطی هم به علت وجود درختان ریشه کن و سرپا خشک تنه ای بوده و در این منطقه بیشتر رویشگاه افرا ، راش و ممرز است.

وی نیروی انسانی را در بروز این آتش سوزی دخیل دانست و گفت : هم اینک این موضوع در حال بررسی است اما به احتمال زیاد کار افراد شکارچی بوده که پس از بر افروختن آتش در خاموش کردن آن غفلت کرده اند.

آتش سوزی عرصه های جنگلی نوشهر مهار شد

پرواز ۲ فروند بالگرد برای مهار آتش جنگل تنکابن

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری داری مازندران - نوشهر در باره آخرین وضعیت روند آتش سوزی در جنگل های دوهزار تنکابن هم توضیح داد: در آن منطقه جنگلی هم دست کم ۴۰۰ نیرو در قالب چند گروه مشغول اطفای حریق و مهار آتش هستند.

روز گذشته هم حوالی ساعت ۱۰ یک فقره آتش سوزی در "ملج مالانگاه " واقع در ارتفاعات جنگلی ۲ هزار تنکابن رخ داد .

خزایی پول افزود : افزون بر فعالیت این نیروها ، ۲ فروند بالگرد هم با آبگیری از دریای خزر و سرانجام پرواز بر فراز این عرصه مشغول آب پاشی به روی آتش هستند.

وی اظهار کرد : گرچه به علت سرعت وزش بادهای گرم پاییزی تا حدودی روند اطفای حریق و مهار آتش در این عرصه جنگلی را کند کرده اما برابر تازه ترین گزارش ها ،پیشروی آتش مهار شده و به احتمال زیاد تا ساعات دیگر به طور کامل خاموش شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت : برنامه ریزی شده شماری از نیروهای تازه نفس هم به منظور پیشگیری از احتمال شعله ور شدن آتش نهفته در زیر لاش برگ ها یا لابه لای در ختان خشک در عرصه به صورت آماده باش حضور یابند و نگهبانی دهند.

مازندران با ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر صیانت می شود.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان مازندران مستقر در نوشهر هستند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha