۳۳۲ دستگاه خودرو شوتی در اردبیل توقیف شد

۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبر: 85304768
۳۳۲ دستگاه خودرو شوتی در اردبیل توقیف شد

اردبیل - ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از توقیف ۳۳۲ دستگاه خودرو شوتی توسط پلیس طی یک هفته اخیر در این استان خبر داد.

سرهنگ سیدحجت فتاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برخورد با رانندگان متخلف، حادثه‌ساز و هنجار شکن جزو مهم‌ترین مطالبات مردم از پلیس راهنمایی و رانندگی است، در همین راستا برخورد با رانندگان خطرآفرین و هنجارشکن در استان تشدید می‌شود.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح ضربتی برخورد با خودروهای شوتی شامل خودروهای فاقد پلاک، تغییر وضعیت ارتفاع خودرو، دستکاری در پلاک انتظامی و صدای ناهنجار اگزوز خودرو با مشارکت یگان های انتظامی استان، گفت: طی یک هفته اخیر ۳۳۲ دستگاه خودرو شوتی در نقاط مختلف استان اردبیل توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

وی اظهار کرد: رانندگان خوردوهای توقیف شده به علت اقدام مجرمانه علاوه بر معرفی به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی، برای سنجش سلامت روحی و روانی نیز به پزشکی قانونی معرفی شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل تصریح کرد: انجام حرکات نمایشی، حرکات مارپیچ، لایه‌کشی، دور دور کردن، سرعت غیرمجاز، انجام حرکات مخاطره‌آمیز، حادثه‌ساز و نامتعارف و تولید صدای ناهنجار و ایجاد آلودگی صوتی از جمله مصادیق تخلف و هنجارشکنی است.

۳۳۲ دستگاه خودرو شوتی در اردبیل توقیف شد

سرهنگ فتاحی اضافه کرد: رانندگانی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند، به علت اخلال در نظم عمومی و ایجاد مزاحمت به شهروندان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس مجوز قضایی اخذ شده خودروی رانندگان متخلف و هنجارشکن بار اول به پارکینگ انتقال و به مدت هفت روز توقیف خواهد شد و برای ترخیص خودرو راننده برای تست روان‌سنجی و بررسی حالت روحی و روانی به پزشکی قانونی معرفی می شود.

سرهنگ فتاحی گفت: در صورت مرتکب تخلف برای بار دوم، خودرو راننده به مدت ۱۵ روز توقیف و برای انجام فرآیند ترخیص، راننده برای انجام تست روان‌سنجی و بررسی حالت روحی و روانی به پزشکی قانونی معرفی می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل افزود: برای بار سوم نیز خودرو به مدت ۳۰ روز توقیف و علاوه بر انجام سخت‌گیرانه فرآیند ترخیص، راننده خطرآفرین و حادثه‌ساز محسوب شده و شناسنامه‌دار خواهد شد.

سرهنگ فتاحی با بیان اینکه آرامش، آسایش، راحتی و آسودگی خیال مردم خط قرمز پلیس است، به رانندگان توصیه کرد قبل از این که با آنها برخورد قانونی شود خود نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه کنند.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه حرکات مخاطره‌آمیز توسط رانندگان موضوع را به سامانه ۱۲۰ پلیس راهور با ثبت پلاک و مشخصات خودرو گزارش کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha