ادعای رسانه آمریکایی: اوکراین صادرات خود را از طریق دریای سیاه افزایش داد

تهران-ایرنا- ای‌بی‌سی نیوز با ارائه گزارشی ادعا کرد: متحدان غربی کی‌یف با راه‌اندازی یک کریدور جدید دریایی و افزایش سیستم‌های پدافند هوایی علیه روسیه،‌ به افزایش تعداد کشتی‌های تجاری و صادراتی اوکراین در دریای سیاه کمک کرده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این روزنامه آمریکایی نوشت: مقادیر زیادی غلات از سیلوها و انبارهای اوکراین تخلیه شده و به سمت بنادر دریای سیاه می رود. طبق این گزارش قرار است کشتی های تجاری از یک کریدور کشتیرانی جدید عبور کنند.

این گزارش افزود: تعداد فزاینده‌ای از کشتی‌ها به سمت بنادر دریای سیاه اوکراین حرکت می‌کنند و با وجود خطر حمله و مین‌های منفجره شناور، محموله‌های مختلف از جمله غلات را جا به جا می کنند. این امر به اقتصاد وابسته به کشاورزی اوکراین کمک کرده و منبع کلیدی گندم، ذرت، جو، روغن آفتابگردان و سایر محصولات غذایی را به بخش هایی از آفریقا، خاورمیانه و آسیا منتقل می کند.

ای بی سی نیوز نوشت: از زمانی که اولین کشتی گروه آگروپروسپریس - یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی اوکراین- در اواسط سپتامبر اقدام به از سرگیری فعالیت خود کرد، ‌بیش از ۳۰۰ هزار تن غلات به مصر، اسپانیا، چین، بنگلادش، هلند، تونس و ترکیه ارسال شده است.

میکولا سولسکی وزیر کشاورزی اوکراین هدف کریدور جدید کشتیرانی را صادرات دستکم ۶ میلیون تن غلات در ماه عنوان کرده است.

ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین با اشاره به آغاز به کار این کریدور دریایی تاکید کرد: متحدان غربی با ارائه کشتی‌هایی برای کمک به کشورش برای حفاظت از کشتی‌های تجاری در دریای سیاه موافقت کرده‌اند. با این حال وی سیستم‌های دفاع هوایی را ناکافی دانست.

بریجت برینک سفیر ایالات متحده در اوکراین، در توییتی نوشت: اوکراین بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تن غلات و سایر محصولات را از طریق کریدور جدید صادر کرده است.

گفتنی است مبداء کریدورهای فعلی صادرات غلات دریای سیاه اوکراین همگی از بنادر در منطقه جنوبی اودسا اوکراین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha