استاندار خواستار تشکیل پرونده ویژه مولد سازی زمین های دولتی مازندران در وزارت اقتصاد شد

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با اظهار این که سرمایه عظیمی از زمین های مازاد دولت در بهترین نقطه ساحلی استان تحت عنوان پلاژ های آموزشی و تفریحی وزارتخانه ها وجود دارد گفت: سالانه فقط ۳۰ درصد از ظرفیت های این مجموعه‌ها استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمود حسینی پور روز دوشنبه در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران که با حضور وزیر اقتصاد در محل سالن استانداری برگزار شد، افزود: اگر به ظرفیت های اقتصادی استان توجه شود، این استان به تنهایی اقتصاد ۱۰ استان کشور را جوابگو است.

وی خطاب به آقای خاندوزی وزیر اقتصاد، تشکیل پرونده ویژه مولد سازی زمین های دولتی مازندران را خواستار شد.

حسینی پور تصریح کرد: در این خصوص طرح ویژه ای هم تهیه شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: همچنین اموال و دارایی‌های غیر مولد بانک های مازندران نیز از دیگر ظرفیت های اجرایی طرح مولد سازی است.

وی بیان داشت : با عملیاتی شدن طرح مولد سازی بخش اعظمی از مشکلات استان مازندران حل و فصل می‌شود.

وی گفت: با توجه به کمبود منابع مالی، فروش اموال مازاد دولتی و مولد سازی آنها، می تواند منابع مالی مورد نیاز برای اجرای بسیاری از طرح های عمرانی در استان را تامین کند.

استاندار خواستار تشکیل پرونده ویژه مولد سازی زمین های دولتی مازندران در وزارت اقتصاد شد

به گزارش ایرنا، استاندار مازندران پیش‌ از این نیز در دیدارهای مختلف بر مطالبه مردم مازندران از دولت در واگذاری پلاژهای ساحلی دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوصی تاکید کرده بود.

به اعتقاد بسیاری از مردم مازندران، وجود پلاژهای ساحلی دولتی سبب شده تا آنان از دیدن دریا محروم شوند.

در حال‌ حاضر بخش وسیعی از مناطق ساحلی در اختیار نهادها و دستگاه‌های دولتی ملی است و سبب شده تا مردم از دیدن دریا محروم شوند.

براساس قانون هیچ دستگاهی نمی‌تواند مرکز رفاهی داشته باشد و صرفا با برخی تبصره‌هایی نظیر آموزشی، بخشی اعظمی از سواحل توسط دستگاه‌های دولتی تصاحب شده است.

اهمیت و مطالبه‌ای این موضوع از سوی مردم، باعث شد تا استاندار مازندران همواره در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی بر لزوم تعیین تکلیف موضوع مولدسازی دارایی‌های دولتی از جمله پلاژهای ساحلی استان تاکید کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha