آملی لاریجانی: شهدا به نظام اسلامی عزت و کرامت بخشیدند

ساری - ایرنا - رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهدا با خون پاک و گذشتن از تمام هستی خود، به نظام اسلامی عزت و کرامت بخشیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با شماری از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، نخبگان و تشکل های ایثارگری مازندران در ساری افزود: نمونه عینی ارزش های اسلامی با خون پاک شهدا آبیاری شد و هنوز آن فکر و ارزش ها در فرهنگ کشورمان زنده است.
وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب، تمدن اسلامی در کشورمان شکل گرفت و اساس دشمنی غرب، آمریکا و متحدانش با نظام اسلامی نیز ناشی از همین امر است، خاطرنشان کرد: سران استکبار از تمدن نوین اسلامی که به برکت خون پاک شهدا در کشورمان شکل گرفته، در هراس هستند.
وی بیان کرد: سران استکبار به این فکر هستند که تمدن اسلامی را چگونه از بین ببرند و برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود نیز تمام امکانات و ظرفیت های خود را نیز بسیج کرده اند.
وی بیان کرد: دشمنان با به راه انداختن شبیخون فرهنگی، قصد دارند که تمدن نوین اسلامی را که جمهوری اسلامی ایران آن را پایه گذاری کرده است، از بین ببرند غافل از اینکه این درخت تنومند که ریشه در اعماق زمین و دل های ما دارد، با خون پاک شهدا آبیاری، شده است.

آملی لاریجانی: شهدا به نظام اسلامی عزت و کرامت بخشیدند
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به برکت خون پاک شهدا و زنده شدن تمام ارزش الهی و انسانی،
ایران اسلامی اکنون به عنوان محور مقاومت شناخته شده است و تمدن غرب از فرهنگ شهید و شهادت هیچ شناخت و فهمی ندارند.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: مشکل غربی ها با تمدن اسلامی این است که فهم درستی از جایگاه شهید و شهادت ندارند و از درک آن نیز که در قرآن کریم نیز به صراحت به آنها اشاره شده است، عاجز هستند.
وی با بیان این‌ که، انقلاب اسلامی ایران مدیون خون پاک شهداست، گفت: شهدا با نثار جان شیرین و خون پاک خود، عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند. ‌
آیت الله آملی لاریجانی گفت: شهدا با گذشتن از تمام هستی خود، علاوه بر نشان دادن راه سعادت، عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.
وی خاطرنشان کرد: کلماتی که در قرآن بیان می شود و ما به سادگی از کنار آن گذر می کنیم، هر کدام معنای گسترده ای دارد و مقام انسانی شهدا برای ما قابل فهم نیست.
وی افزود: بزرگترین نعمت خداوند به ملت این بود که شهدایی در میان این ملت پیدا شدند که راه را برای خودشناسی باز کردند و امام راحل نخستین فردی بود که راه را برای کسب فهم کرامت انسانی رواج دادند.
وی با اشاره به اینکه سران استکبار به عنوان مدعیان دروغین حقوق بشر، با حمایت همه جانبه از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست، امتحان خود را در غزه پس داده اند و این حقوق بشر آنهاست، افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که بر حمایت از مظلومان عالم تاکید دارد، حقوق بشر که همان آزادی و عدالت اجتماعی است به خوبی رعایت شده است.

آملی لاریجانی: شهدا به نظام اسلامی عزت و کرامت بخشیدند
این مقام مسئول اظهار کرد: دنیای غرب طی قرون متمادی به دلیل دور شدن از ذکر حق و گرایش به انسان‌گرایی سرگشته شده است.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه تمدن غرب امروز یک نوع سرشکستگی احساس می‌کند، افزود: این حرفی نیست که ما نسبت دهیم بلکه فیلسوفان جهان نیز به آن اذعان و اعتراف کرده اند.
وی با اشاره به تاثیر بسیار بالای شهادت و ایثار در فرهنگ و تمدن سازی در جامعه، گفت: کسانی که در راه خدا به شهادت می رسند، مجاهد فی سبیل الله هستند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این آیه قرآن کریم که "شهدا زنده اند و نزد خدا روزی می خورند"، گفت: هر قدمی که انسان در راه خدا بر می دارد، آن را در زمره انسان های صالح قرار می دهد.
آیت الله آملی لاریجانی با عنوان اینکه در روز قیامت، عمل انسان بر گردن او آویخته شده است و هر کسی نامه اعمال خود را می بیند، افزود: باید به این رحمت الهی و وعده خداوند امیدوار باشیم.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران براساس تمدن اسلامی به وقوع پیوست و در اصل دوم قانون اساسی نیز تصریح شده که نظام اسلامی براساس تفکر، ارزش های اسلامی و اخلاقی شکل گرفته است.
آیت الله آملی لاریجانی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران راه و تمدن جدیدی را بنیان گذاشت که ارزش های الهی، اجتماعی و انسانی به خوبی در آن دیده می شود.
وی گفت: در جمهوری اسلامی، الله محور است و دنیای غرب از فرهنگ شهید و شهادت و جایگاه والای شهدا در نزد خداومند متعال، درک و فهم درستی ندارد.
وی با بیان اینکه شهدا همراه خودشان هم فرهنگ می آورند و هم تمدن سازی می کنند، افزود: این آن چیزی است که غرب از درک آن عاجز است.
در پایان این آیین با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و شماری دیگر از مسئولان، از تعدادی از تالیفات نخبگان شاهد مازندران رونمایی شد.

آملی لاریجانی: شهدا به نظام اسلامی عزت و کرامت بخشیدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha