پنج هزار تُن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های مهاباد ذخیره شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: پنج هزار تُن ماسه و نمک برای طرح زمستانی در راهدارخانه‌های این شهرستان ذخیره شده تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

رحمت نویدنیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مقدار نمک و ماسه، ۳.۵ هزار تُن در راهدارخانه مرکزی ذخیره و مابقی در بین راهدارخانه‌های این شهرستان برای استفاده در فصل زمستان تقسیم شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی راهدارخانه قره‌بلاغ نمک و ماسه مورد نیاز این مسیر از راهدارخانه مرکزی تامین می شود اما در راهدارخانه های کیتکه و کله‌گاوی نمک و ماسه مورد نیاز ذخیره شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد با اشاره به اینکه طرح زمستانی راهداری از ۱۵ آذر شروع می شود، ادامه داد: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در آستانه شروع طرح زمستانی راهداری در این شهرستان بازسازی و آماده‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح زمستانی راهداری، پنج راهدارخانه ثابت و ۲ راهدار خانه سیار در این شهرستان فعال می ‌شود، افزود: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله‌ره‌شان)، کله‌گاوی( گردنه زمزیران) و قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) نیز فعال می شود.

نویدنیا گفت: در بخش روستایی نیز ۲ راهدارخانه سیار در مسیرهای روستاهای آفان و سیاقول، کار برفروبی و بازگشایی محورهای روستایی این شهرستان را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۵۵ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان فعال است و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

وی از مسافرانی که مهاباد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند خواست قبل از سفر به این شهرستان در فصل زمستان از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: این شهرستان دارای ۸۳۵ کیلومتر راه شامل ۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۷ کیلومتر راه اصلی ۷۱ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha