۶ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85303977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد آبرسانی در سطح ۱۰۰ روستای ایلام اجرایی شده است

ایلام - ایرنا - مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: طرح آب رسانی به روستاهای دارای تنش آبی هم اکنون در سطح ۱۰۰ روستای استان توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.

سرهنگ "علی ملک‌زاده" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه تامین آب شرب روستایی برای ۱۴ هزار روستا در کل کشور با مشارکت سپاه و آبفای کشور در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام افزود: هم اکنون این طرح با ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی، در بیش از ۱۰۰ روستا در حال انجام است که ادامه کار با وجود نیروی انسانی متخصص و تامین و دپوی تجهیزات و ملزومات، نیازمند تزریق اعتبارات مناسب است.

سرهنگ ملک زاده با بیان اینکه در فاز اول طرح جهاد آبرسانی در استان ۱۲۸ روستا هدف اجرای طرح با اعتبار با پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال قرار گرفت، افزود: در فاز دوم هم تامین آب شرب حدود ۲۱۱ روستا با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال با مشارکت سپاه و دستگاه های مربوطه از جمله شرکت آبفا در مرحله انعقاد قرارداد و اجرایی شدن است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام یادآور شد: همچنین ترمیم یا ایجاد خطوط انشعاب و انتقال آب نیز در دستور کار برنامه های این سازمان قرار دارد.

وی به طرح مشارکتی از "آبخیز تا جالیز" اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب تفاهم نامه ای بین سپاه و دستگاه های دولتی از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، امور آب و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام منعقد شده که در این طرح با شناسایی اولویت ها، موانع و زیرساخت ها، اقداماتی چون آبخیزداری، آبخوان داری، گابیون بندی، احیا یا لایروبی قنوات و چشمه ها انجام می گیرد.

سرهنگ ملک زاده یادآور شد: اوایل سال جاری یکی از خدمات مهم سازمان بسیج سازندگی با مشارکت بسیج جامعه پزشکی و کمیته امداد، بهره گیری از توان گروه جهادی الکفیل بود که در راستای اجرای آن، ۱۱۰ متخصص دندانپزشکی با حضور سه روزه در ایلام به بیش از یک هزار خدمت دندان پزشکی به افراد نیازمند مددجوی کمیته امداد استان ارائه کردند.

جهاد آبرسانی در سطح ۱۰۰ روستای ایلام اجرایی شده است

سرهنگ ملک زاده در مورد راه های روستایی هم گفت: تاکنون ۴۰ کیلومتر راه روستایی و جاده های بین مزارع به عنوان یک اولویت راهبردی از سوی سپاه استان احداث شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه اجرای فعالیت های عمرانی و خدماتی سپاه بر اساس رعایت معیارهای کیفیت بالا با صرف کمترین زمان و بودجه و با مشارکت و بکارگیری خود مردم است، ادامه داد: آبرسانی به یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت امیرآباد مهران با مشارکت سپاه استان انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: مشارکت در احداث یا مرمت خانه های عالم، پل، ابنیه، خانه های بهداشت، کتابخانه، مجموعه های ورزشی در قالب قرارگاه محرومیت زدایی برای مناطق روستایی استان با مشارکت ادارات مربوطه صورت گرفته است.

سرهنگ ملک زاده یادآور شد: یکی دیگر از برنامه های بسیج سازندگی اجرای طرح محله های کرامت در مناطق حاشیه نشین و محروم استان ایلام است که در شهر ایلام ۱۰ محله حاشیه نشین و در کل استان ۹۰ محله حاشیه نشین و محروم شناسایی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: پنج محله به صورت پایلوت در کل استان با مشارکت معاونت اجتماعی سپاه برای اجرای برنامه های مختلفی چون فرهنگی، هنری، اقتصادی، دینی، ورزشی و کارآفرینی انتخاب شده است.

سرهنگ ملک زاده خاطرنشان کرد: در این برنامه ایجاد یا مرمت یا توسعه اماکن ورزشی، مسجد، کتابخانه، فضاسازی و مبلمان شهری برای استفاده ساکنان آن مناطق با محوریت پایگاه های مقاومت بسیج محلات انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha