پنج هکتار از عرصه‌های جنگلی نوشهر در آتش سوخت/ درخواست بالگرد برای مدیریت بحران

نوشهر - ایرنا - فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر از آتش سوزی حدود پنج هکتار از عرصه های جنگلی بخش کجور نوشهر خبرداد و گفت : برای مهار و خاموش کردن آتش درخواست بالگرد شده است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، حوالی ظهر روز گذشته یک مورد آتش سوزی در مسیر جنگلی "شوراب " مرز میان حوزه منابع طبیعی نوشهر - رویان و بخش کجور رخ داد که متاسفانه به علت سرعت وزش بادهای گرم پاییزی این آتش پیشروی و به دیگر نقاط جنگلی از جمله مناطقی معروف به "آغوزک بن " و گردنه های "یال " حوالی روستاهای "کهنه ده "، ویسر" و "کلیک "بخش کجور سرایت کرد.

سرهنگ صادق مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شمار زیادی از گروه های یگان حفاظت، محیط زیست، افراد طبیعت گرد ، کوهنورد ، همیاران طبیعت ، بسیج و سپاه همزمان با وقوع آتش به محل حادثه اعزام شدند، ضمن آنکه شب گذشته هم نشست ستاد بحران اضطراری با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و دیگر مسوولان امر در بخشداری کجور برگزار و راهکارهایی برای اطفای زودهنگام حریق در این عرصه های جنگلی ارایه شد، منتهی کماکان این آتش مهار نشده است .

وی اظهار کرد : سطحی که از این عرصه های جنگلی براثر آتش خسارت دیده لکه ای بوده و در پایین دست سطحی ، تنه ای و در گردنه ها هم از نوع تاجی است و تنها کاری که نیروهای اعزامی در محل حادثه انجام داده اند جلوی پیشروی آتش را گرفته اند.

پنج هکتار از عرصه‌های جنگلی نوشهر در آتش سوخت/ درخواست بالگرد برای مدیریت بحران

فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - نوشهر گفت : هم اینک در خواست یک فروند بالگرد شده البته این بالگرد در فرودگاه رامسر بابت اطفای حریق جنگل های منطقه ۲ هزار تنکابن که روز گذشته دچار آتش سوزی شد عصر دیروز به محل آتش سوزی اعزام شده و پس از انجام ۲ سورتی پرواز و آب پاشی به روی شعله های آتش در جنگل متاسفانه به علت تاریکی هوا نتوانست دوباره پرواز کند.

مرادی افزود : از خلبان این بالگرد خواسته شد تا عدم اطمینان از اطفای کامل حریق منطقه را ترک نکند و هم اکنون این بالگرد در فرودگاه رامسر مستقر بوده و قرار است به بخش کجور اعزام شود و پس از آن به منطقه ۲ هزار تنکابن برود.

روز گذشته هم حوالی ساعت ۱۰ یک فقره آتش سوزی در "ملج مالانگاه " واقع در ارتفاعات جنگلی ۲ هزار تنکابن رخ داد و برابر گزارش فرماندار این شهرستان این آتش سوزی هم مهار نشده و کماکان تمام نیروهای یگان حفاظت ، بسیج ، سپاه و محیط زیست و همیاران طبیعت مشغول فعالیت مهار و خاموش کردن آتش در این عرصه جنگلی هستند.

برابر گزارش یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر از هفته پیش تاکنون نزدیک به هشت هکتار از عرصه های جنگلی غرب مازندران براثر آتش سوزی دچار خسارت شده است .

مازندران با ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر صیانت می شود.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان مازندران مستقر در نوشهر هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha