طرح‌های نیمه‌تمام ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در میدان پیگیری

شهرکرد-ایرنا- دور دوم سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت ۲۵ آبان در چهارمحال و بختیاری برگزار شد و یکی از بخش‌هایی که مورد توجه قرار گرفت، حوزه ورزش و جوانان این استان بود.

به گزارش ایرنا، برخی از طرح‌های نیمه‌تمام این استان از جمله خوابگاه ورزشکاران که به هتل ورزش مشهور است و تعداد دیگری از مجموعه‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری سال‌هاست منتظر بهره‌برداری است که در این سفر با حضور وزیر ورزش و جوانان برای آنها تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

روند اجرایی طولانی مدت برخی از طرح‌های زیربنایی ورزشی چهارمحال و بختیاری ضرورت تسریع در تخصیص اعتبار و روند اجرایی کار را دوچندان کرده است از جمله طرح‌های زیر ساختی بخش عمرانی ورزش استان استخر شنای سورشجان است.

در ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۳ عملیات ساخت استخر سرپوشیده بخش لاران در ابعاد ۱۲.۵ در ۲۵ مترمربع آغاز شد که به گفته سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ۲۱۰ میلیارد ریال (۲۱ میلیارد تومان) اعتبار برای تکمیل پروژه استخر سورشجان ابلاغ شده است.

اعتباراتی که وزیر قول داد

در این سفر ، وزیر ورزش و جوانان در جریان بازدید از طرح‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که قرار است اعتباری معادل سه هزار میلیارد ریال به طرح‌های ورزش و جوانان این استان اختصاص یابد.

طرح‌های نیمه‌تمام ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در میدان پیگیری

کیومرث هاشمی که در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود، افزود: در دور دوم سفر استانی رییس‌جمهور به این استان نیز سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های حوزه ورزش و جوانان اختصاص پیدا خواهد کرد که اولویت دولت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است که از این میزان ۲۵۰ میلیارد ریال برای یک پروژه ورزشی در شهرکرد و ۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات ورزشی تخصیص می‌یابد.

به گفته وی، همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های خانه جوان شهرکرد و لردگان اختصاص داده شد که از منابع داخلی وزارتخانه نیز اعتباری برای برخی پروژه‌ها تخصیص می‌یابد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری در دور سفر رییس جمهور به این حوزه اختصاص می‌یابد، گفت: امیدواریم بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را هرچه سریعتر به سرانجام برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه ورزش و جوانان اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد است،بنای به احداث پروژه جدید نداریم، مگر اینکه استان‌ها از منابع استانی اقدامات لازم را انجام دهند، افزون بر سه هزار و ۵۰۰ هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور وجود دارد.

هاشمی اعلام کرد که تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی این استان براساس تاکید رییس جمهور، در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به برخی از طرحهای مهم استان در بخش ورزش و جوانان افزود: طرح‌های اصلی نیمه‌تمام استان از جمله طرح هتل ورزشکاران در اولویت قراردارد.

طرح‌های نیمه‌تمام ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در میدان پیگیری

پیگیری اعتبارات بخش ورزش چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز از پیگیری مصوبات و اعتبارات این بخش خبر داد و با حضور در شرکت ملی نفت ایران پیگیر مطالبات این اداره کل شد.

محمود سلیمی گفت: از محل اعتبارات سفر اول رییس‌جمهور به استان که مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال (معادل۳۰ میلیارد تومان) به منظور احداث و تکمیل ۱۵ پروژه ورزشی مصوب شده بود پیگیری روند وصول مطالبات مورد بررسی قرار گرفت.

سلیمی افزود: در این نشست موانع جذب اعتبارات بررسی و فرایند تسهیل در جذب اعتباربرای کلیه پروژه های مربوطه و راهکارهای آن مشخص شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: به زودی بخش زیادی از این اعتبارات به استان تزریق و شاهد تکمیل بخشی از پروژه های ورزشی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۲۳۸ درخواست از جامعه ورزش و جوانان این استان وصول و ثبت سامانه سامد شده، خاطرنشان کرد: عمده مطالبات مراجعان، درخواست توسعه زیرساخت‌های ورزشی و تامین تجهیزات و درخواست استخدام بوده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تمامی درخواست ها به صورت ویژه پیگیری خواهد شد و امیدواریم بتوانیم مشکلات و درخواست های مردمی را حل و به نتیجه برسانیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت:۹۰ میلیارد ریال( ۹ میلیارد تومان) اعتبار برای تکمیل ۲ پروژه شهرستان اردل مصوب شد.

سلیمی اظهار داشت: در جلسه‌ای با مسوولان وزارت ورزش و جوانان مبلغ ۹ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۲ پروژه سالن ورزشی آلیکوه و زمین چمن مصنوعی دشتک در وزارت ورزش و جوانان مصوب شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری افزود: این مبلغ از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل ۲ پروژه مذکور پیش‌بینی و پس از تخصیص اعتبار روند تکمیل این پروژه ها تسریع خواهد شد.

سلیمی خاطر نشان کرد: این اعتبارات علاوه بر اعتبارات شرکت ملی نفت و سفر رییس‌جمهور به استان است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت، نزدیک به ۴۶ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهرهای استان دارد و بیش از ۳۹ درصد این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha