۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85303851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خوشحالی و تمجید بایدن از آزادی  یک اسیر آمریکایی توسط حماس

تهران-ایرنا- جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که یک دختر آمریکایی در میان اسرای آزاد شده توسط حماس است، او متعهد شد که به تلاش برای آزادی همه اسرا ادامه دهد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از "نیویورک تایمز", بایدن درحالی که در جزیره نانتاکت واقع در ماساچوست، با خبرنگاران سخن می‌گفت اعلام کرد: اویگیل ایدان در میان گروگان‌های آزاد شده است. خدا را شکر که او به خانه بازگشته است. کاش آنجا بودم و او را در آغوش می‌گرفتم.

رئیس جمهور آمریکا گفت که وقفه در درگیری‌ها نه تنها منجر به آزادی گروگان‌ها شده، بلکه به ارائه کمک‌های بیشتر به غیرنظامیان در غزه کمک کرده است و روزانه ۲۰۰ کامیون غذا، آب، دارو، سوخت و گاز وارد غزه می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که توافق اولیه برای آزادی ۵۰ اسیر در دست حماس در ازای زندانیان فلسطینی توسط اسرائیل و توقف چهار روزه حملات اسرائیل تمدید شود تا اسرای بیشتری آزاد شوند و توقف درگیری‌ها تمدید شود.

بایدن توضیح داد: اقدامات بیشتری مورد نیاز است، اما این توافق نتایج مثبتی داشته است. کمک‌های اساسی وارد غزه می‌شوند و گروگان‌ها آزاد می‌شوند. ساختار این توافق به گونه‌ای است که می‌توان آن را برای ادامه نتایج مثبت تمدید کرد. این هدف من است. هدف ما این است که این وقفه در درگیری‌ها را تمدید کنیم تا بتوانیم شاهد خروج گروگان‌های بیشتری از غزه باشیم و کمک‌های بشردوستانه بیشتری به نیازمندان غزه ارائه دهیم.»

به گزارش ایرنا, در سومین روز از مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی، گردان‌های عزالدین قسام ۱۷ اسیر دیگر را تحویل صلیب سرخ داده است.
گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) یکشنبه شب اعلام کرد که در چارچوب مرحله سوم مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی، ۱۳ اسیر صهیونیست دیگر، ۳ اسیر تایلندی و یک اسیر روسی را تحویل صلیب سرخ داده است.

همچنین قرار است ۳۹ کودک فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شوند.

https://www.nytimes.com/۲۰۲۳/۱۱/۲۶/world/middleeast/biden-israel-hamas-american-hostages.html

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha